مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


۵۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

هونگ کنگ (AP) – مانند بسیاری از افراد در هنگ کنگ ، جیسون چان هم هیچ برنامه ای برای واکسیناسیون علیه COVID-19 نداشت.  به نظر می رسید دیگر نیازی فوری به متخصص مالی نیست ، زیرا هنوز محدودیت های سفر وجود دارد و شیوع زیادی در خانه وجود ندارد.

اما چان با شنیدن اینکه یکی از کارآفرینان این شهر قرعه کشی خوش شانس را با یک جایزه بزرگ به کوپن یک خوابه ارائه می دهد ، قلبش را تغییر داد.  در روزی که انصراف اعلام شد ، وی وارد شبکه شد و برای واکسیناسیون رزرو کرد.

وی گفت: “این فرصتی برای برنده شدن یک آپارتمان رایگان است.”

وی یکی از هزاران ساکن هنگ کنگ است که پس از اعلام شرکتهای خصوصی با تشویق دولت برای مشکلات واکسن شده از جمله شانس برنده شدن شمشهای طلا یا تسلا جدید ، برای واکیناسیون شتاب زده اند.

امید است که برنامه های محرک روح تازه ای به برنامه واکسیناسیون هنگ کنگ بدهند ، برنامه ای که از فوریه آغاز شد اما به دلیل عوامل مختلفی از جمله ترس از عوارض جانبی جدی و عدم اعتماد به دولت ، کندتر از حد انتظار بود. عدم نگرانی ساکنان مانند چان.

در حال حاضر ، فقط حدود 16 درصد از سرزمین نیمه خودمختار چین که 7.5 میلیون نفر جمعیت دارد ، کاملاً واکسینه شده است ، اما از زمان اعلام اولین مشوق ها در اواخر ماه مه ، افزایش رزروها صورت گرفته است.  تقریباً 600000 عکس از 3 میلیون عکس گرفته شده در فوریه در دو هفته گذشته بوده است.

بیش از 450،000 نفر در اولین روز ممکن برای ثبت نام در یک آپارتمان یک خوابه 1.4 میلیون دلاری در یکی از گرانترین بازارهای املاک و مستغلات جهان ثبت نام کردند.  ثبت نام ها در این هفته آغاز شده و تا سپتامبر که زمان برداشت انجام می شود ، باز خواهند ماند.  برای دریافت جایزه اثبات واکسیناسیون لازم است.

تاکنون ، هنگ کنگ موفق به جلوگیری از عفونت های گسترده شده است ، از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، کمتر از 12000 مورد.

اما میزان واکسیناسیون از کشورهای منطقه عقب است ، مانند سنگاپور که یک سوم از 5.7 میلیون نفر خود را کاملا واکسینه می کند و ایالات متحده و انگلیس که به میزان تلقیح حدود 45 درصد رسیده اند.

این منجر به اشباع بیش از حد صدها هزار دوز استفاده نشده از واکسن Pfizer-BioNTech شده است ، که در ماه آگوست منقضی می شوند و احتمالاً باید از بین بروند ، حتی در شرایطی که کشورهای دیگر کشورها برای تأمین منابع کافی تلاش می کنند.  مقامات گفتند که در حال حاضر توافق نامه هایی که با شرکت های دارویی امضا شده است ، فروش مجدد یا توزیع واکسن به کشورهای نیازمند را محدود می کند.

شرکت های خصوصی که به دنبال عادی سازی اقتصاد در اسرع وقت هستند در ابتدا شروع به ارائه مشوق هایی به خودی خود کردند و گفتند که می خواهند از برنامه واکسیناسیون دولت حمایت کنند.

دولت قبلاً سیاست هایی را برای تشویق مردم به واکسیناسیون در نظر گرفته است ، مانند اجازه بازدید از کافه ها و کافه های معروف کارائوکه در این شهر ، اما با موفقیت اولیه ابتکار بخش خصوصی ، کاری لام ، رهبر هنگ کنگ ، اوایل ماه جاری خواستار کسب و کار برای انجام کارهای بیشتر.

وی گفت: “همه ما یک هدف مشترک داریم که هرچه سریعتر با افزایش واکسیناسیون وضعیت عادی را در هنگ کنگ برقرار کنیم.”

برخی از کشورها مانند ایالات متحده از مشوق های مالی و سایر موارد برای تبلیغ واکسن استفاده کرده اند.  این هفته در کالیفرنیا ، به 10 نفر به عنوان بخشی از برنامه “Vax for the Win” با هدف تشویق ساکنان به واکسیناسیون ، 1.5 میلیون دلار اهدا شد.

یک مطالعه توسط دانشگاه چینی هنگ کنگ ، انجام شده قبل از محرک ، نشان می دهد که این شهر نبرد سختی را در پیش گرفته است.

یک نظرسنجی تلفنی از 1200 نفر نشان می دهد که فقط حدود یک چهارم جمعیت واکسینه نشده قصد دارند در شش ماه آینده واکسن دریافت کنند.  دلایل اصلی ترس از عوارض جانبی مهلک و عدم اطمینان به توصیه های دولت بود.

مارتین وونگ ، متخصص پزشکی خانوادگی که بخشی از تیم تحقیق بود ، گفت: دلیل دیگر ممکن است تفکر سنتی در مورد پزشکی باشد.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

ونگ گفت: واکسن ها یک داروی پیشگیرانه هستند ، بنابراین در هنگ کنگ انگیزه کمتری برای واکسیناسیون وجود دارد ، در صورت عدم وجود بیماری.  این ایمان می تواند کاملاً قوی باشد.

ونگ گفت تلاش های آموزشی و اطلاعاتی بیشتری برای کاهش تردید لازم است.

فرصت برنده شدن جایزه برای تأثیرگذاری بر اما وونگ کافی نیست ، وی اظهار داشت که در مورد ایمنی واکسنهایی که به سرعت در حال پیشرفت هستند تردید دارد.

وی گفت: “واکسن ها باید داوطلبانه باشد ، اما اخیراً به نظر می رسد دولت همه تلاش خود را برای ترغیب مردم به آتش سوزی انجام می دهد ، حتی در حدی که می گوید کسانی که نمی توانند در آینده با مقررات سختگیرانه تری روبرو شوند.”

وی گفت: “تا زمانی که دولت این امر را اجباری نکند و یا اجازه ندهد که بدون محدودیت سفر به اقوام خارج از کشور مراجعه کنم ، واکسن نخواهم شد.

لئونگ چی چی ، متخصص تنفسی هنگ کنگ ، از انگیزه های واکسیناسیون استقبال کرد و گفت: این شهر باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به سطح واکسیناسیون حدود 70٪ انجام دهد تا خطر شیوع بزرگ را کاهش دهد.

لئونگ گفت: “من هیچ مشکل اخلاقی در مورد همه این مشوق ها نمی بینم ، زیرا من هیچ گونه صدمه خالصی برای هیچ گروه آسیب پذیر در جامعه ما نمی بینم.”

وی گفت: “اگر سرعت ما بیش از حد کاهش یابد ، این امر اقتصاد و زندگی مردم را به خطر می اندازد.”  “ما نمی توانیم کل شهر را برای همیشه قفل کنیم.”

___

دستیاران آسوشیتدپرس متیو چنگ و جانیس لو در این گزارش همکاری کردند.

محمدعلی مسعوددی
۳۱ خرداد ۰۰ ، ۰۵:۵۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

هنگامی که در اوایل این ماه حیاط در تورنتو افتتاح شد ، صاحبان و کارمندان به سرعت متوجه شدند که به شدت از دست رفته اند.

بعضی از آنها ترکیب داشتند و کسانی که رزرو کردند گفتند که کاملاً رزرو شده اند (مقام دوم و همه).  این که آیا مراجعه کنندگان زندگی عمومی را از دست داده اند یا فقط یک آخر هفته شستن ظرف را می خواهند ، هرگز نمی دانیم.

در همین حال ، بسیاری از تورنتونی ها در خانه خود ماندند و تماشاگران کنجکاو – یا حتی وحشت زده – باقی ماندند.  برای آنها ، پریدن روی پاسیو آخرین کاری است که می خواهند انجام دهند.

کاترین کونوچی ، ساکن تورنتو گفت: “مردم از بازگشت به رستوران مورد علاقه خود بسیار هیجان زده هستند ، اما من اصلاً آن را دوست ندارم.”  “این باعث می شود قلبم تندتر شود.  من نمی خواهم در یک مکان شلوغ و شلوغ باشم.  حالا همه چیز خیلی خارجی به نظر می رسد.

وی افزود: “من ترجیح می دهم غذا را به خانه ببرم یا به LCBO بروم ، چند آبجو بخرم و در پارک یا حیاط پشتی بنشینم.”  او می گوید ارزان تر و ساکت تر است.

کانوچی ضد رستوران نیست.  در واقع ، او سالها پیش در صنعت کار می کرد و بعد از جابجایی با همکارانش از نوشیدن لذت می برد.  و او فقط مشروب خوردن و خوردن غذا را شک نمی کند.  حالا او در یک دفتر کار می کند و تعجب می کند که بعد از 16 ماه انزوا کار در اتاق های تنگ با همکارانش چه حسی دارد.

او می گوید: “چیزهایی وجود دارد که من در کار با همکارانم دلم برای آنها تنگ شده است ، اما از آنجا که در سال گذشته فضای زیادی در اطرافم در خانه بوده ام ، از بازگشت نیز عصبی هستم.” شاید من گرفتن کمی کلاستروفوبیک یا موارد دیگر. “

با قضاوت از طریق شبکه های اجتماعی ، او خیلی تنها نیست.  بحث و تبادل نظر در توییتر درباره مفید بودن دست دادن ، بوسه بر گونه ها و آغوش های اجتماعی آغاز شده است.  دیگران از ترانزیت ، سفر با قطار و هواپیما می ترسند.  و اگر در اخبار داستان هایی درباره افزایش تهاجم مسافران هوایی دیده اید ، برخی از آنها منطقی است.

دزیره د لیما ، که در ارتباطات کار می کند ، گفت: “من در طی همه گیری ایمان زیادی به مردم از دست دادم.”  “من در ابتدا کاملا خواب زمستانی داشتم و برای دیدن مردم بسیار سختگیر بودم و دانستن اینکه افراد دیگر سختگیر نیستند باعث شد اعتماد به نفس خود را از دست بدهم.  مردم به من می گفتند که آنها در یک بالون هستند ، اما در آن صورت شما می دانید که شخصی در بالون آنها بیرون می آید و مردم را می بیند.  “

این طیف نسبتاً گسترده ای از نگرانی هاست.  و تقریباً مطمئن هستیم که همه آنها را در این فضا نپوشانده ایم.  آیا این انتظار می رود؟  آیا ما در حال بررسی تعداد بی سابقه ای از افراد هستیم که در خانواده هایشان در پناهگاه های زیرزمین خود زندگی می کنند ، مانند خانواده “انفجار گذشته”؟

کریستین کورول ، روانشناس ثبت شده و مدیر مرکز اضطراب ونکوور گفت: “موارد مختلفی پیش روی مردم قرار دارد و مطمئناً هر کسی که قبلاً با یک اختلال اضطرابی دست و پنجه نرم کرده است تحت فشار قرار می گیرد.”  “اگر آنها کمی آگورافوبیا داشته باشند ، می توانند از بیماری همه گیر لذت ببرند.  نیازی نیست که برای آنها خوب باشد ، اما احساس فشار برای بیرون رفتن خوب بود و اکنون برای آنها سخت است زیرا آنها انتظار دارند فشار بیشتری به آنها بپیوندند.  ”

بعلاوه ، با این حال ، افراد زیادی هستند که ممکن است قبل از همه گیری متوجه مشکلات اضطرابی نشده باشند ، اما ناگهان آنها را تجربه می کنند.  کرول ، که همچنین یک استاد اضافی در گروه روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا است ، می گوید که کلینیک وی همیشه شلوغ بوده است ، اما اساساً پس از محاصره همیشه لیست انتظار داشته است.  اکنون که تعداد موارد در حال کاهش است ، می توانید انتظار داشته باشید که تقاضا برای خدمات کلینیک اضطراب کاهش یابد ، اما در حال حاضر هنوز کاملاً محفوظ است.

وی توضیح می دهد: “افرادی هستند که در یک محیط سمی کار کرده اند و نمی خواهند به دفتر برگردند.”  وی افزود: بسیاری از افرادی که از بهانه عدم پیوستن به اعضای سخت خانواده یا دوستان دشوار لذت برده اند و همه گیری را بهانه خوبی برای داشتن مکان قرار داده اند ، نگران این هستند که اوضاع در کاهش محدودیت ها چگونه خواهد بود.  “

کرول ادامه می دهد: “بنابراین برخی از آنها حتی ارتباط مستقیمی با ابتلا به ویروس ندارند.  بسیاری از آنها تازه در حال بازگشت به چیزی هستند که شاید آن را نخواهند و از کمبود زندگی خود لذت برده اند.  “

سارا روترینگ ، یک کارمند بهداشت در East End ، امیدوار است که گام های کودکانه را به سمت اجتماعی شدن بردارد ، از اجتماعات محله ای و مهمانی های خیابانی شروع می شود.  در سال گذشته ، او شروع به ارزیابی روابط خود با همسایگان خود و تجدید نظر در “ارتباطات اجباری” کرده است که با بازگشت به شرایط عادی است.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

روترینگ که عکسی از نقشه دست خط خود را برای بازگشت به حالت عادی برای من ارسال کرد ، گفت: “برای رفع نگرانی هایم در این مورد ، من یک استراتژی سه مرحله ای ارائه کردم و شوخی نمی کنم.”  “سطح اول شامل محدودیتهایی برای مدت زمان بازدید و تعداد افراد است.  سپس ، در مرحله بعدی ، به یک رستوران یا خانه یکی از دوستانم می روم.  “

سطح سوم در واقع طرحی است برای همیشه ، که شامل محدود کردن ارتباطات اجباری و ترک بیشتر آن است.

Corol احتمالاً سیستم سه لایه را تأیید می کند ، زیرا بر اهمیت مراحل کودک تأکید می کند.  یک چیز که او همچنین توصیه می کند این است که سعی کنید حملات اولیه را در “زندگی عادی” پیرامون چیزهایی که شامل پاداش است ، برنامه ریزی کنید.  این کار مانند این است که به جای اینکه دوباره با شخصی که خود را موظف به دیدن آن می دانید ، برای بازدید از حیاط خود با شخصی که صمیمانه می خواهید او را ببینید برنامه ریزی کنید.

و ، او خاطرنشان کرد ، هر چقدر هم نگران بازگشت به حالت عادی خود باشیم ، باید مراقب باشیم که از مردم نخواهیم بیش از آنچه که می توانند انجام دهند.

کرول گفت: “من فکر می کنم کلید این است که در حال حاضر واقعا با یکدیگر خوب باشند.”  “ما نمی توانیم افراد دیگر را مجبور به برداشتن مراحل کودک کنیم ، و منطقه راحتی شما می تواند بسیار متفاوت از منطقه دیگری باشد.”

محمدعلی مسعوددی
۳۰ خرداد ۰۰ ، ۲۰:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

لوئیزویل ، کیوی  – با هجوم گردشگران به مشروب فروشی ها ، ترس از خماری همه گیر برای صنعت بوربن معروف کنتاکی به سرعت در حال تبخیر است.

مرکز گردشگری 19 میلیون دلاری ، که کارخانه تقطیر Heaven Hill چند روز پیش در قلب ایالت بوربن افتتاح شده است ، در حال حاضر مملو از جمعیت است – برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تولید ویسکی و آزمایش روحیه ، به سرعت رزروها پر می شود. از جمله ویسکی شاخص اوان ویلیامز .

داستان مشابه مربوط به بسیاری از کارخانه های مشروب سازی دیگر در منطقه است که به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 در بهار سال گذشته به طور موقت برای بازدید کنندگان بسته شد.  بیش از یک سال بعد ، مشاغل با چنان تقاضای تورهای بزرگی روبرو هستند که کارمندی در این صنعت شروع به تشویق مردم برای تماس قبلی یا بررسی امکان حضور آنلاین تورها قبل از خروج از بزرگراه کرده است.

از تابستان سال گذشته ، برخی از کارخانه های تولید مشروبات الکلی اجازه می دهد تعداد محدودی بازدید کننده مطابق با محدودیت های ویروس مجاز باشد.  با حذف محدودیت های ظرفیت ، اکنون جاذبه ها در حال آماده شدن برای تجدید حیات کامل مهمانان هستند ، بسیاری از آنها در خارج از کنتاکی هستند.

اریک گریگوری ، رئیس انجمن تقطیرکنندگان کنتاکی گفت: “ما شاهد آمدن آن بودیم ، اما فکر نمی کنم آن را به این سرعت مشاهده کنیم.”

وی افزود: “ما قبل از آنکه COVID به طور قابل توجهی ما را سرد کند ، مقصد داغی بودیم.”  “اما اکنون ما به نقطه ای بازگشته ایم که مردم می خواهند بیرون بروند ، آنها می خواهند سرگرم شوند.”

گریگوری پیش بینی می کند که گردشگری بوربن به سرعت به سطح قبل از همه گیری بهبود می یابد.

وی گفت: فکر می کنم سال آینده بیشتر یک سال عادی باشد و اگر این روند ادامه یابد ، فکر می کنم سال رکوردشکنی دیگری باشد.

طبق گفته این انجمن ، بوربن یک صنعت 8.6 میلیارد دلاری در کنتاکی است که 95 درصد از کالاهای جهانی در آن ساخته می شود.  سال گذشته حدود 9.3 میلیون بشکه بوربن در این ایالت پیر شده است ، یا بیش از دو بشکه برای هر فرد ساکن کنتاکی.  و گردشگری بوربن به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است ، که تا حدی ناشی از افزایش اشتیاق در خارج از کشور است.

شرکت های Spirits مبالغ هنگفتی را در مراکز بازدید کننده جدید یا توسعه یافته سرمایه گذاری کرده اند تا میراث صنعت را تولید کنند و به مهمانان اجازه دهند خود را در مناظر و بوهای تولید بوربن غرق کنند.  گریگوری گفت ، بازدید کنندگان از مسیر بوربن کنتاکی به طور متوسط ​​بین 400 تا 1200 دلار برای هر سفر هزینه می کنند.  بیش از 70 درصد بازدید کنندگان از خارج از کنتاکی آمده اند.

این سازمان برای کمک به بازدید کنندگان در برنامه ریزی سفرها ، یک راهنمای جدید گذرنامه و میدانی Bourbon Trail ، یک راهنمای 150 صفحه ای برای مشروبات الکلی شرکت های مشروب ، با دستورالعمل های کوکتل و مسیرهای پیشنهادی را تبلیغ می کند.

دیکسی هیبس ، شهردار سابق گفت ، در بردستاون ، جایی که Heaven Hill مرکز گردشگری خود را افتتاح کرد ، بازگشت مسافران منجر به هزینه های قابل توجهی بالاتر در رستوران ها ، مغازه ها و متل ها خواهد شد.

این شهر زیبا که در حدود 40 مایلی (64 کیلومتری) جنوب شرقی لوئیزویل واقع شده است ، چنان با صنعت گره خورده است که بوی بوربن ساخته شده به صورت محلی از مرکز شهر می پیچد.

هیبز گفت: “بیشتر مردم به شما می گویند بوی پول است.”

پس از سالها رشد مداوم ، گردشگری بوربن در طی همه گیر شدن بیماری غرق شد.  به گفته KDA ، سال گذشته بازدیدکنندگان حدود 587000 دور در کارخانه های تقطیر در مسیرهای کنتاکی بوربن و کنتاکی بوربن تور کرافت انجام دادند که 66 درصد کمتر از سال 2019 است که توقف ها به 1.7 میلیون رسیده است.  در تور صنایع دستی ، کارخانه های تقطیر کوچکتر در ایالت بلوگرس تهیه می شود ، در حالی که مسیر کنتاکی بوربن بزرگترین تولیدکنندگان در این بخش را نشان می دهد.

گرگوری گفت ، در حالی که بیشتر کارخانه های تولید مشروبات الکلی برای تورها باز هستند ، برخی هنوز به بازدیدکنندگان اجازه نمی دهند “از خط مقدم” مناطقی که بوربن تولید می شود استفاده کنند.  وی گفت ، از مهمانانی که در مناطق تولیدی پذیرفته شده اند ، خواسته می شود برای این مرحله از تور ماسک استفاده کنند.

برخی از شربتخانه ها برای تورها بسته می مانند.  امیلی بریسون یورک سخنگوی شرکت گفت ، این شامل جیم بیم ، غول صنعت است که با برنامه ریزی برای افتتاح کارخانه اصلی تقطیر خود در کلرمونت ، تجربه بازدید کننده خود را بهبود می بخشد.

راب ساموئلز ، مدیرعامل این برند گفت ، در مارک ساز ، هم اندازه دور و هم تعداد دور از اواسط ماه جولای در کارخانه تقطیر لورتو افزایش خواهد یافت.

برای بازدیدکنندگانی که نمی توانند به تور بپیوندند ، سازنده مارک و سایر کارخانه های تقطیر ، مزه محصولات خود را ارائه می دهند.  اگر دستگاه تقطیر دارای رستوران باشد ، آنها می توانند کوکتل یا شاید غذا سفارش دهند.  و آنها می توانند به سمت دستگاه تقطیر پیاده روی کرده و از فروشگاه هدیه خرید کنند.

گرگوری گفت ، در صورت رزرو یک دستگاه تقطیر بزرگتر ، بازدیدکنندگان اغلب می توانند از یک دستگاه تقطیر کوچکتر در این نزدیکی بازدید کنند.  وی گفت که کنتاکی در 32 از 120 شهرستان خود کارخانه های تقطیر سازی را افتخار می کند ، بیش از دوازده مورد دیگر اخیراً اعلام شده یا در دست ساخت است.

اندی بشیر ، فرماندار ، مانند اسلاف خود به ابزاری برای رویدادهایی تبدیل شده است که رشد صنعت بوربن را ثابت می کند.  بشیر در افتتاحیه نمایشگاه Heaven Hill Bourbon Experience ، بشیر گفت که مرکز بازدید کنندگان “دلیل مهم دیگری برای بازدید از کنتاکی و تجربه مسیر بوربن کنتاکی” به مردم ارائه داد.

اندازه مرکز گردشگری جدید سه برابر مرکز بازدید کنندگان قبلی Heaven Hill در Bardstown است و بخشی از سرمایه 125 میلیون دلاری Heaven Hill است که شامل ذخیره سازی لوله جدید ، خط تولید بطری و بهبود تجهیزات است.

رئیس جمهور مارک های Heaven Hill ، Max L. Shapira خلاصه ای از راحتی صنعت در بازگشت گردشگران بود.

وی گفت: “ما بسیار خوشحالیم که از هواداران و بازدیدکنندگان بازگشت به کشور بوربون استقبال می کنیم تا روح بومیان آمریکا را به روشی جدید ببینند ، مزه کنند و بدانند.”

محمدعلی مسعوددی
۲۹ خرداد ۰۰ ، ۰۳:۵۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

به گفته مقامات جمعه ، دولت مرکزی احتمالاً پیش از پایان این ماه با تمام احزاب منطقه ای در جامو و کشمیر گفتگو خواهد کرد.

مقامات گفتند که رهبران حتی ممکن است فاروق عبدالله ، رئیس کنفرانس ملی (NC) ، رئیس حزب PDP مهبوبا مفتی ، جامو الطاف بخاری و حزب آپنی کشمیر (JKAP) ، رهبر کنفرانس خلق سجاد لون را برای گفتگو دعوت کنند.

عبدالله و مهوابابا هر دو به عنوان نخست وزیران سابق جامو و کشمیر خدمت کرده بودند.

    جلسه احتمالاً به ریاست نخست وزیر نارندرا مودی و با حضور آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه و دیگر رهبران مرکزی برگزار می شود.

رهبر CPI (M) و سخنگوی اعلامیه اتحاد خلق برای Gupkar (PAGD) ، طارقامی ، در پاسخ به سوالی درباره احتمال گفتگو با این مرکز گفت هیچ خبری از دهلی نو نیست ، اما افزود که اگر این اتفاق بیفتد ، مورد استقبال قرار می گیرد .

تاریناگامی از سریناگر گفت: “ما هرگز درهای خود را برای تعامل معنادار با مرکز بسته نکرده ایم. اگرچه من هیچ اطلاعاتی در مورد گفتگو ندارم ، اما اگر اتفاق بیفتد ، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.”

PAGD اتحادی از برخی احزاب در جامو و کشمیر از جمله NC و PDP است که پس از لغو وضعیت ویژه آن و تقسیم آن به سرزمین های متحد تشکیل شد.

بخاری ، رئیس JKAP گفت: “من از و اگر مذاکرات انجام شود استقبال می کنم. این موضع ما را از مارس 2020 تأیید می کند ، زمانی که روشن بودیم گفتگو تنها سازوکار احیای دموکراسی و دولت برای جامو و کشمیر است.”

وی افزود: “بهتر از هرگز دیر ، زیرا راه حل همه مشکلات ما در دهلی نو و هیچ جای دیگر نیست.”

بخش های جامو و کشمیر BJP و کنگره نیز احتمالاً بخشی از این بحث ها است که به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت روندهای سیاسی عادی در سراسر اتحادیه تلقی می شود.

مقامات گفتند که کمیته تعیین مرزهای عدالت به رهبری بلافاصله پس از تصویب لایحه پارلمان برای ساماندهی جامو و کشمیر ، احتمالاً کار خود را تسریع کرده و گزارش خود را ارائه می دهد.  این کمیسیون در فوریه سال 2020 تأسیس شد و در مارس سال جاری با یک سال تمدید شد.

به جز بخاری ، دیگر رهبران به دنبال تصمیم اوت 2019 مرکز برای لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر و تقسیم دولت سابق به سرزمین های اتحادیه – جامو و کشمیر و لاداخ بازداشت شده اند.

در طی انتخابات شورای توسعه منطقه در سال گذشته ، PAGD با 110 کرسی از 280 کرسی ، به طور قابل توجهی جلوتر از BJP و متحدان آن ، از جمله JKAP ، افزایش یافت و کنفرانس ملی با 67 کرسی در اتحاد قویتر شد.  BJP بزرگترین حزب با 75 کرسی بود.

جریان سیاسی در سرزمین اتحادیه ، به ویژه آنهایی که از پایگاه قوی در دره کشمیر برخوردار هستند ، منتقد دولت های پی در پی اتحادیه سرزمین به دلیل نادیده گرفتن خواسته های مردم و ایجاد سوال در مورد شعار توسعه مطرح شده پس از آگوست 2019 است.

محمدعلی مسعوددی
۲۸ خرداد ۰۰ ، ۲۲:۵۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

SACRAMENTO ، کالیفرنیا (AP) – با از دست رفتن هر دو تابستان و تاریخ انتخابات برای فراخوان ، فرماندار Gavin Newsum می خواهد اطمینان حاصل کند که مردم کالیفرنیا از پرداخت های نقدی و جوایز نقدی که توزیع می کند ، اطلاع دارند.

راوی ویدئویی از یک خانواده خندان در یک کمپین تبلیغاتی که روز پنجشنبه توسط نیوزوم منتشر شد ، اولین خاطره خود را گفت: “نیوزوم پول را در جیب شما تحویل می دهد”.  این فهرست 1100 دلار در یک بار پرداخت نقدی را که در بودجه ایالت خود ارائه می دهد ، ذکر کرده است.

این مکان یکی از سه مکانی است که اکنون در سراسر کشور از تلویزیون پخش می شود ، اگرچه دو نفر دیگر منفی هستند و تصویری تاریک از جمهوری خواهان در پشت این تلاش ها ترسیم می کنند.  آزادی آنها پس از دو هفته در نیوزوم ، به عنوان مجری برنامه در کشور برای سفر به میلیون ها دلار برای واکسیناسیون و جشن پایان بسیاری از محدودیت های همه گیر ، در کشورها به عنوان مجری برنامه سفر کرد.

فضای جشن نشان دهنده اعتماد به نفس روزافزون نیوزوم به توانایی او در کنار آمدن با یادآوری است.  اما برخی از جمهوری خواهان می گویند او برای افزایش موقعیت خود و نادیده گرفتن مشکلات دولت به نفع وقایع آشکار ، از پول مالیات دهندگان سو استفاده کرده است.

کوین فولکنر ، شهردار سابق سن دیگو ، جمهوری خواه ، که در بارگیری فیلم در توییتر شرکت داشت ، گفت: “قطعاً به نظر می رسد در چند روز گذشته ، فرماندار نیوزوم تصمیم گرفته است که به ذهنیت بخاطر فراخوان پیوست.”  “آنچه واقعاً در مورد این تشنج است این است که آستین بالا بزنیم و شرایط عالی خود را برطرف کنیم.”

اما وقایع نشان داده اند که مزیت Newsom نسبت به رقبای خود در تولید عناوین و دریافت رسانه های رایگان بیشتر است.

راب اشتوتزمن ، سخنگوی فرماندار سابق آرنولد شوارتزنگر ، که ذائقه ظاهر تیترهای جذاب را داشت ، گفت: “من فکر می کنم که هوشمندانه است که از اخبار سیاسی متعارف عبور کند.

وی افزود: “او با همه خوب بازی نخواهد کرد ، اما به طور کلی حدس می زنم این احتمالاً از آنها باهوش باشد.”

برگزارکنندگان سیاسی آماتور جمهوری خواه سال گذشته برنامه فراخوان را آغاز کردند و اشتباهات نیوزوم به او کمک کرد تا امضای کافی برای رای گیری را جمع کند.  قبل از تعیین تاریخ ، به گواهینامه نهایی احتیاج است ، اما ممکن است ظرف چند هفته ارائه شود ، که به طور بالقوه اجازه انتخابات در ماه سپتامبر را می دهد.

بسیاری از متحدان نیوزوم معتقدند که انتخابات زودتر قبل از وقوع یک فاجعه طبیعی یا افزایش موارد غیر قابل انتظار ویروس بهتر است.

راه اندازی تبلیغات تلویزیونی توسط نیوزوم و برخی از رقبای جمهوری خواه آن نشان دهنده مرحله جدیدی از مبارزات انتخاباتی است که پس از تقویم تاریخ انتخابات به یک دوی سرعت تبدیل خواهد شد.

تبلیغات مثبت Newsom در ابتکارات عمده هزینه در بودجه پیشنهادی دولت خود ، که باید تا پایان ماه امضا کند ، متمرکز است.  این شامل حداکثر 1100 دلار پرداخت نقدی برای افراد کم درآمد و طبقه متوسط ​​، 4 میلیارد دلار کمک مالی برای مشاغل کوچک و یک پیش دبستانی رایگان برای همه کودکان است.

تبلیغات دیگر وی ، یکی به زبان انگلیسی و دیگری به زبان اسپانیایی ، با نشان دادن تصاویر حمله مردم به پایتخت آمریکا در 6 ژانویه ، سعی می کنند پاسخ را به جمهوری خواهان افراطی پیوند دهند.  آگهی انگلیسی یادآوری را “حمله به دموکراسی” خواند ، در حالی که اسپانیایی تبلیغات نظرات طرفدار اصلی فراخوان در مورد مهاجران میکروچیپ را تبلیغ می کرد.  این سازمان دهنده ، اورین هیتلی ، بعداً اظهار داشت که اظهار نظر در فیس بوک اغراق آمیز است و چیزی نیست که وی از آن پشتیبانی می کند.

سونیا دیاز ، بنیانگذار ابتکار عمل لاتین و سیاست در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، اظهار داشت: تبلیغات مثبت Newsom پیام هایی را ارائه می دهد که در خانواده ها و جوانان به شدت تحت تأثیر همه گیری طنین انداز می شود ، پرداخت های نقدی برای تجارت و گسترش سن پیش دبستانی را برجسته می کند. .

وی گفت: “این چیزی است که من فکر می کنم واقعاً در مورد گفتگو با گزینه های سیاسی است که به جوان ترهای کالیفرنیایی کمک می کند.”

در همین حال ، فاکنر اولین مبارزات خود را از روز دوشنبه و به زبان اسپانیایی نیز آغاز کرد.  وی نیوزوم را با دید منفی به تصویر کشید ، و بر تعطیلی اکثر مدارس در هنگام شیوع بیماری ، مبارزه دولت برای کاهش بی خانمانی و گسترش اعتبار برای رفتار خوب ، که می تواند منجر به آزادی زودهنگام دهها هزار نفر در زندان شود ، برجسته کرد.

هنگامی که موج گرما به این ایالت رسید ، جان کاکس ، یکی دیگر از نامزدهای جمهوری خواه ، گفت که نیوزوم روی موضوعات درست تمرکز نکرده است.  اپراتور سیستم مستقل ایالت خواستار محافظت در روز پنجشنبه شد ، اما گفت که اخلال در این موارد بعید است.

کاکس در توئیتی نوشت: “در حالی که گاوین نیوزوم از پارک های تفریحی بازدید می کند و در برنامه های نمایشی با ارائه دلارهای مالیاتی ظاهر می شود ، کالیفرنیا با یک بحران انرژی قریب الوقوع روبرو است.”

البته هفته نیوزوم خاص یک سیاستمدار نبود.  او 10 برنده در جایزه 1.5 میلیون دلاری به دست آورد ، با شخصیت های کارتونی رقصید و روی یک غلتک کوچک – با دوربین های تلویزیونی موبایل – پرید.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

شری بیبیک جف ، استاد ارتباطات سیاست عمومی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: “من فکر می کنم که او یک توپ دارد ، فکر می کنم او کمی آرام تر است.”

اما ، وی گفت ، ممکن است چهره یک فرماندار به عنوان یک ارائه دهنده بازی برای برخی از افراد دست و پاگیر باشد.  هنوز هم ، بیشتر مردم احتمالاً بیشتر از نحوه ارائه آنها به معنای اعمال او برای آنها بیشتر است.

وی با استناد به تبلیغات تلویزیونی نیوزوم گفت: “برای من مانند رشوه افتضاح به نظر می رسید ، اما من رای دهنده متوسط ​​نیستم.”  وی افزود: آخرین بار کی دیدید کسی ، خصوصاً شخصی که صدمه دیده است ، از پول مجانی امتناع می کند؟

محمدعلی مسعوددی
۲۸ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۰۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

تورنتو – محققان از ایالات متحده کشف کردند آنچه که آنها معتقدند شواهد نشان می دهد کوههای یخی عظیم زمانی از شمال کانادا به فلوریدا جنوبی می رفتند.

محققان م Instituteسسه اقیانوس شناسی Woods Hole (WHOI) و سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) با استفاده از نقشه برداری با کف دریا ، حدود 700 شستشوی کوه یخی را کشف کرده اند ، اصطلاحی که به “مسیرهای شخم” در کف اقیانوس از کوه های یخ گفته می شود. – که می گذرد از کارولینای شمالی تا فلوریدا کیز.

آلن کاندرون ، مدل آب و هوای WHO ، در یک خبرنامه گفت: “این ایده که کوه های یخی می توانند به فلوریدا برسند باورنکردنی است.”  “شروع شستشو در چنین عرض های جغرافیایی کم ، بسیار غیرمنتظره است ، نه تنها به دلیل نرخ ذوب بسیار زیاد در این منطقه ، بلکه همچنین به دلیل لرزش های زیر گلف استریم که به سمت شمال جریان دارد.”

این مطالعه که روز پنجشنبه در مجله Nature Communications منتشر شد ، نشان داد که کوه های یخ حدود 300 متر ضخامت دارند.  آنها بیش از 5000 کیلومتر مسافت را طی حدود 31000 سال پیش طی دوره ای معروف به Heinrich Event 3 ، که قبلاً به دلیل تخلیه عظیم کوه های یخی شناخته شده است ، طی کردند.

جینا هیل ، زمین شناس تحقیقاتی USGS گفت: “ما همچنین انتظار داریم که ویژگی های واشر جوان و قدیمی وجود داشته باشد که از دیگر حوادث تخلیه ناشی می شوند ، با توجه به اینکه صدها مورد فرسوده وجود دارد که هنوز نمونه برداری نشده است.”

با توجه به دمای بالا در آب اقیانوس در نزدیکی ایالت های جنوبی و جریان طبیعی جریان خلیج فارس در جهت مخالف سفر کوه های یخ ، محققان معتقدند که تنها راهی که کوه یخ می تواند خیلی زودتر از ذوب پیدا کند “عظیم اما کوتاه مدت است “نشت آب گرم یخبندان از خلیج هادسون.

کاندرون گفت: “آنچه مدل ما نشان می دهد این است که این کوه های یخی در جریان ایجاد شده توسط آب مذاب یخبندان گرفتار می شوند و اساساً در امتداد ساحل گشت و گذار می کنند.”  “وقتی یک سد یخبندان بزرگ شکسته و مقدار زیادی آب شیرین را به اقیانوس آزاد می کند ، آب کافی برای ایجاد این جریان های ساحلی قوی وجود دارد که اساساً کوه های یخی را در جهت مخالف جریان خلیج فارس حرکت می دهد.”

محققان همچنین متذکر می شوند که این کوه های یخی برای کنترل میزان انتقال آب گرم از جنوب ایالات متحده به اروپا از طریق جریان خلیج فارس بسیار مهم هستند.

هیل گفت: “از آنجا که ما قادر به ساختن مدلهای کامپیوتر دقیق تری هستیم ، در واقع می توانیم مشخصات دقیق تری از نحوه اقیانوس ، نحوه حرکت جریان ، جدا شدن و چگونگی چرخش آنها را بدست آوریم.”  “در واقع تفاوت زیادی در نحوه گردش این آب شیرین و اینکه چگونه می تواند در واقع بر آب و هوا تأثیر بگذارد وجود دارد.”

محمدعلی مسعوددی
۲۸ خرداد ۰۰ ، ۰۷:۵۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

گروه وزرائی که توسط شورای GST تأسیس شده است ، به درخواست سیکیم برای اعمال Covid cess در بخشهای انرژی و دارویی ، تحمیل هرگونه کارگاه تولیدی را رد کرد و در عوض توصیه کرد که این مرکز یک بورس مالی به دولت اعطا کند.

مقامات آشنا به این حوادث گفتند که اعمال Covid cess بر تولید به کلی قانون جدید احتیاج دارد و مغایر اصل مالیات بر مصرف کالاها و خدمات (GST) است.

وزیر امور مالیاتی تجارت چاتیسگر TS Singh Deo ، که بخشی از یک عضو هفت بود ، گفت: “دولت حق تحمیل توقف فروش در خارج از ایالت را ندارد ، این مقررات در مورد مالیات یکپارچه بر کالاها و خدمات (IGST) وجود ندارد.” عضو جلسه GoM در روز پنجشنبه.

وی افزود: “شورای وزیران تخصیص یکباره حدود 250 روپیه ای را از مرکز پیشنهاد داده است.”

Sikkim پیشنهاد کرد نرخ Covid 1٪ گردش مالی در بخش دارویی و 0.1 Rs برای هر واحد انرژی تولید شده به مدت دو سال تحمیل کند ، بنابراین می توان برای تأمین هزینه ها در مقابل موج Covid دوم درآمد اضافی ایجاد کرد.

تا زمانی که برق در محدوده GST باشد ، از آن مالیات دریافت نمی شود.  مقام دوم گفت: در طول بحث ها ، یک نظر حقوقی در مورد اینکه ایالت ها می توانند از مصرف برق مالیات بپردازند ، ارائه شد.

وزارت دولت معتقد است که مصرف Covid امکان پذیر نیست و حتی اگر توصیه شود ، توسط کشورهای تولیدکننده دیگر به دنبال آن خواهد بود و منجر به مشکلات قانونی می شود.

در سال 2018 ، وزارت دولت ، تحت رهبری عضو سابق شورای GST و معاون نخست وزیر بهار سوشیل مودی ، به شورا توصیه کرد که به کرالا اجازه دهد 1٪ ces برای مدت دو سال برای تأمین بودجه کارهای مرمت در این ایالت جمع آوری کند.  دولت کرالا پس از طغیان در سال 2018 در این ایالت درخواست جمع آوری توقف کرده است.

محمدعلی مسعوددی
۲۸ خرداد ۰۰ ، ۰۲:۵۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

این رویکرد پرخطر و پاداش بالا برای نوآوری در فرهنگ آمازون بافته شده است.  جف بزوس ، بنیانگذار این شرکت ، گفت که خرابی های آمازون میلیاردها دلار هزینه دارد.  او یک بار به سرمایه گذاران گفت که شرکت او “بهترین مکان در جهان برای شکست (ما تمرینات زیادی داریم!) ، و شکست و اختراع دوقلوهای جدا نشدنی هستند.”

در حقیقت ، آغوش افسار گسیخته آمازون شامل خرابی های برجسته در لوازم الکترونیکی مصرفی است.  در حدود چهار سال ، او میلیون ها دکمه Dash Dash را در ایالات متحده فروخت ، که برای پر کردن مواردی مانند دستمال توالت می توانید روی آنها کلیک کنید.  آمازون در سال 2019 پس از کاهش قابل توجه سفارشات انجام شده از طریق دکمه ها ، Dash را کشت.  در سال 2014 ، این شرکت به طور فعال Fire ، اولین تلفن هوشمند خود را راه اندازی کرد و فقط یک سال بعد در میان بررسی های ولرم و فروش آهسته ، آن را به تعویق انداخت.

این رویکرد پرخطر و پاداش بالا برای نوآوری در فرهنگ آمازون بافته شده است.  جف بزوس ، بنیانگذار این شرکت ، گفت که خرابی های آمازون میلیاردها دلار هزینه دارد.اعتبار:AP

آمازون به آزمایش ایده های کیچ ادامه می دهد.  سال گذشته ، او یک پهپاد خودمختار معرفی کرد که در اطراف خانه شما پرواز می کند و برای گرفتن مزاحمان فیلمبرداری می کند.  این هواپیمای بدون سرنشین که به دلیل حریم خصوصی توسط مطبوعات پخش شد ، هنوز به فضا پرتاب نشده است.  Halo ، تنها محصول تناسب اندام ایالات متحده که آمازون ادعا می کند می تواند دقیقاً چربی شما را به شما بگوید ، نظرات متفاوتی را از بازرسان حرفه ای و مشتریان اولیه دریافت کرده است ، از جمله شکایت هایی که دستگاه می تواند بدشکلی بدن را ایجاد کند.

چرا باید آمازون ، برندی که احتمالاً اطلاعات بیشتری در مورد آنچه آمریکایی ها می خواهند از هر شرکت دیگری بخرند ، داشته باشد ، فقط محصولات آزمایشی را بفروشد تا بداند چه کاری انجام می دهد؟  شرکت های فنی بزرگ و کوچک معمولاً قبل از عرضه محصولات ، تحقیق و توسعه خود را در خانه انجام می دهند.

چه اینکه ، وقتی آمازون به این روش شکست می خورد ، مشتریان ، خوکچه هندی ، پول سخت بدست آورده و محصولی را که می توانند از آن لذت ببرند از دست می دهند.  بر محیط زیست نیز تأثیراتی وجود دارد: دستگاه الکترونیکی می تواند در یک محل دفن زباله قرار گیرد و حتی بازیافت شود ، فقط قسمت کوچکی از مواد آن قابل استفاده مجدد است.

لیزا لواندوفسکی ، سخنگوی آمازون ، گفت که تیم های داخلی به طور گسترده اختراعات این شرکت را آزمایش کرده اند ، اما به دلیل جدید و بلند پروازانه بودن ، بازخورد مشتری می تواند به بهبود آنها کمک کند.  وی گفت ، این روش به آمازون این امکان را می دهد تا محصولاتی مانند اکو و الکسا را ​​مانند امروز بسازد.

چرا آمازون ، برندی که احتمالاً درباره آنچه می خواهیم از هر شرکت دیگری بخریم اطلاعات بیشتری دارد ، فقط برای اینکه بفهمد چه کاری انجام می دهد باید محصولات آزمایشی به ما بفروشد؟

پیشکسوتان طراحی با تجربه در زمینه تولید محصولات برای مارک های بزرگ فنی مانند اپل و سامسونگ تایید کرده اند که روش آمازون غیرمعمول است.  توصیه کلی من این است که قبل از خرید محصولات فن آوری مدرن ساخت آمازون ، خوب فکر کنید.  و اگر این کار را انجام دادید ، خطر را در ذهن داشته باشید.

کند و پایدار در نوآوری در حال حرکت

تلویزیون هرچقدر هم نازک باشد پس از خاموش شدن در اتاق نشیمن یک مرکز زشت ایجاد می کند.  وی گفت ، با این حساب ، ایو بهار ، یک طراح سوئیسی ، با سامسونگ همکاری کردند تا تلویزیونی را طراحی کنند که بتواند به عنوان یک اثر هنری در اتاق ادغام شود.

آنها به آرامی و با حوصله نزدیک شدند.

شارژ کردن

بهار گفت که او و طراحان سامسونگ مشاهدات خود را برای مصرف کنندگان آغاز کرده اند: خانه ها در حال کوچکتر شدن هستند و سلیقه ها بیشتر التقاطی می شوند.  با این درک ، توسعه دهندگان محصولات با موزه داران در موزه ها و گالری ها برای جمع آوری هنرهایی که از تلویزیون قابل نمایش است کار کرده اند.

پس از چندین سال آزمایش نمونه های اولیه و شکل گیری مشارکت برای تهیه آثار هنری ، این همکاری منجر به معرفی قاب تلویزیون Frame TV در سال 2017 شد ، یک تلویزیون سامسونگ که شبیه قاب عکس بود.  این از سنسورهای حرکتی برای نشان دادن هنر در هنگام حضور افراد استفاده می کند و در صورت عدم حضور افراد در آن خاموش می شود.  تلویزیون به یک کتاب پرفروش تبدیل شده است.

Behar ، بنیانگذار Fuseproject ، یک شرکت طراحی صنعتی ، گفت که او از رویکرد آمازون به عنوان یک شرکت خرده فروشی که به سرعت ایده ها را آزمایش می کند ، درک می کند.  مانند زمانی که او نحوه واکنش مشتریان به قیمتهای مختلف در فروشگاههایش را اندازه می گیرد.  وی گفت: “با سخت افزار ، مردم به چیزهایی بی فایده می روند یا دیگر کار نمی کنند.”  “در جهانی که امروز در آن زندگی می کنیم ، با گرم شدن کره زمین و پلاستیک و مواد زائد ، فکر می کنم باید بسیار مراقب باشید.”

شارژ کردن

هالوول مثالی برای اطمینان خاطر به مشتریان ناراضی است.  وقتی آمازون خبر مرگ Echo Look را اعلام کرد ، این شرکت دو ایمیل ارسال کرد.  اولین کد شامل کد تبلیغاتی برای دریافت محصول جدیدتر ، اکو شو 5 به صورت رایگان بود. هالوول این پیشنهاد را پذیرفت ، اما اکو شو را جایگزین بدی یافت: دوربین بی کیفیت بود و فاقد نرم افزار برای ساماندهی کمد لباس بود ، او گفت.

ایمیل دوم یادآوری بود که Echo Look به زودی مرده و می تواند بازیافت شود.  هالوول قسمت بازیافت را از دست داد.

وی گفت: “من به وضوح به یاد دارم که یک روز آن را در سطل آشغال قرار دادم ، زیرا فقط کارساز نبود.”

نیویورک تایمز

اخبار و نظرات مربوط به فناوری ، اسباب بازی ها و بازی ها را دریافت کنید    خبرنامه فناوری ما هر جمعه. اینجا ثبت نام کنید.

محمدعلی مسعوددی
۲۷ خرداد ۰۰ ، ۱۷:۰۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بخشهایی از جزیره سیبل در دهه های اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است – هر بار 10 متر در سال در ضلع جنوبی ، جایی که چندین دریاچه آب شیرین و یک دریاچه به دلیل طوفان ، جابجایی شن و افزایش سطح دریا به طور کامل ناپدید می شوند.

محققان با استفاده از عکس های هوایی سال 1959 حرکت خط ساحلی و خط گیاه را ردیابی کردند و از این داده ها برای مدل سازی آنچه تا سال 2039 برای جزیره اتفاق خواهد افتاد استفاده کردند.

این مطالعه در مجله علوم زمین کانادا پیش بینی می کند که تا سال 2039 10 هکتار از زمین های رویشی از بین برود (کمتر از یک درصد جزیره) ، باعث می شود هسته جزیره سالم بماند و رشد کمی در سواحل شمالی داشته باشد.

وی نتیجه گرفت که نوار باریک 42 کیلومتری شن و ماسه هلالی شکل ، که در 160 کیلومتری ساحل نوا اسکوشیا واقع شده است ، احتمالاً به دلیل افزایش و تسریع در افزایش سطح دریا ، به آرامی در حال کوچک شدن است.

در این مطالعه آمده است: “پیش بینی ها نشان می دهد که ساحل جنوبی سریعتر از پیشرفت ساحل شمالی در حال عقب نشینی است ، که این امر منجر به ایجاد یک منطقه انحرافی بطور فزاینده می شود ، که می تواند منجر به نقض و کاهش اتصال جزیره شود.”

هشدار تغییر آب و هوا

پیش بینی های مقاله بر اساس نرخ فعلی افزایش سطح دریا است ، نه بر اساس افزایش پیش بینی شده ، که پیش بینی می شود تا سال 2100 به دلیل تغییرات آب و هوایی دو برابر شود.

در این گزارش آمده است: “تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش سریع سطح دریا و تغییر در الگوها و شدت طوفان می شود ، که نشان می دهد این نتایج باید به عنوان نقطه شروع تغییرات آینده در جزیره سیبل دیده شود.”

این تصاویر که توسط مرکز علوم جغرافیایی NSCC تهیه شده است ، بخشی از خط ساحلی جزیره سیبل را نشان می دهد که به مدت 55 سال در حال عقب نشینی است. 0:29

با این حال ، نویسنده ارشد جوردن امیر از سازمان زمین شناسی کانادا گفت که این جزیره با وجود “تغییرات واقعاً چشمگیر که می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی اتفاق بیفتد” مقاوم است.

“من داده ها و مناطقی را که فکر می کردم شاهد فرسایش زیاد یا تغییرات زیادی هستیم ، بررسی کردم و به نظر می رسد بسیار پایدار ، مهاجرت زیاد ، تحرک زیاد.  اما این چیزی است که شما می خواهید.  من نمی خواهم این یک صخره پایدار یا یک جزیره علفی پایدار باشد ، زیرا اگر یک بار آن را از دست بدهی ، دیگر از بین رفته است.  این مکان مکانی پویا است که به نظر می رسد پاسخگوی تغییر است.  “

عقب نشینی به ساحل جنوبی

چشمگیرترین تغییر در ساحل جنوبی در قسمت غربی غربی جزیره سیبل اتفاق می افتد که در معرض الگوی هواشناسی غالب است.

جوردن ایمر از سازمان زمین شناسی کانادا نویسنده اصلی این تحقیق است.  (رابرت کوتاه / CBC)

ایمر گفت: “طی 60 سال گذشته ، شاهد حداقل 10 متر عقب نشینی از خط ساحلی در سال بوده ایم که با توجه به وجود زیرساخت های زیاد ، دریاچه های آب شیرین ، نقاط مختلف تنوع زیستی بسیار مهم است.”

“و در جایی که شاهد عقب نشینی واقعاً چشمگیر در ساحل بودیم ، محافل محافظ اساساً از بین رفته بود. و سپس منطقه قابل توجهی از دریاچه های آب شیرین اساساً شسته شد. وی دید که دریاچه های باد زده در دریاچه ها رسوب می کنند امروز شن و ماسه معمولی “.

چه اتفاقی افتاد که بمبی هواشناسی به جزیره سیبل برخورد کرد

وقتی اقیانوس باز به داخل و بیش از جزیره سیبل می پیچد ، نتایج چشمگیر و کمی ترسناک است.

ایمر در 5 ژانویه 2018 شاهد یکی از این حوادث بود ، هنگامی که یک “بمب هوا” در دو طرف شمالی و جنوبی با تورم فرود آمد ، از تپه های شنی عبور کرد و از قسمت های جزیره پر پیچ و خم شد.

وی در آن زمان در پارک های کانادا کار می کرد ، از جاده ای که به یک رودخانه آب دریا مسابقه داده شده فیلمبرداری کرد.

این فیلم ها توسط جردن ایمر ، نویسنده اصلی مطالعه منتشر شده در مجله علوم زمین کانادا گرفته شده است. 0:54

“وقتی در این جزیره بود ، این جزیره بسیار کوچک بود. من واقعاً انتظار داشتم که جزیره پس از چنین طوفانی ناپدید شود. این قبل از مطالعه بود. به نظر می رسید که فقط برای یک لحظه می تواند محو شود. اما در عرض چند هفته” مناطقی که به نظر وحشتناک می آمدند ، واقعاً فرسایشی به نظر می رسیدند ، در حال بازسازی بودند. “

چه اتفاقی برای توده آب شیرین می افتد

این مطالعه خطر ناشی از طغیان بر روی توده آب شیرین را نشان می دهد ، که توسط خدمه ای از محققان ، بازدید کنندگان معمولی از پارک های کانادا و جمعیت محلی بیش از 550 اسب پشتیبانی می شود.

وقتی طوفان بزرگی به جزیره برخورد می کند ، آب دریا می تواند مناطقی را طغیان کند.  آب از بین شن ها استخر می شود و فیلتر می شود و قسمت هایی از سفره آب شیرین زیر را نمک می زند.

جولیا کانتلون ، دانشجوی دکترای تحصیل در رشته هیدرولوژی ساحلی در دانشگاه دالاهوسی ، در حال بررسی تأثیر طوفان دوریان در سال 2019 و طوفان گرمسیری تدی در سال 2020 در مناطق کم ارتفاع جزیره سیبل است.

جولیا کانتلون ، دانشجوی دانشگاه دالاهوسی در حال مطالعه اثرات طغیان آب دریا بر روی آب شیرین در جزیره سیبل است. (Barrett Kurilik / دانشگاه دالاهو)

کانتلون گفت: “من وقتی که خیلی سریع طغیان می کرد قادر به افزایش سطح آب زیرزمینی بودم. و بعد از گذشت یک ساعت از آن ، آبهای زیرزمینی با غلظت کاملاً شور دریا بود.”

وی افزود که آبهای زیرزمینی هنوز به طور کامل در آبهای شیرین در آن مناطق بازیابی نشده است.

هنوز هم ، او گفت ، در حالی که آسیب پذیر است ، توده آب شیرین قابل انعطاف است.

نمک دهی محلی است و بعد از طوفان بزرگ جزیره ای نیست.

بزرگ ناشناخته

ایمر امیدوار است اما در مورد اینکه آیا این جزیره می تواند در برابر پیش بینی تغییرات آب و هوایی مقاومت کند ، که می تواند منجر به افزایش سطح دریا در اقیانوس اطلس شمالی 80 سانتی متر – یا تقریبا یک متر – طی 80 سال آینده شود ، نظری ارائه نمی دهد.

ایمر گفت: “این پیامدهای قابل توجهی در مورد آنچه که در این جزیره شسته می شود و این آب به کجا می رود” دارد.

یک سوال اساسی این است که آیا سیستم تپه های شنی می تواند به تغییر سطح دریا پاسخ دهد.

“این تقریباً ناشناخته است که این به معنای آینده است. س questionsالات زیادی باید پرسیده شود. اما تئوری کلی این است که اگر فضای کافی به آنها بدهید و شن و ماسه کافی داشته باشید ، سواحل و تپه های شنی می توانند به افزایش سطح دریا پاسخ دهند. “

جزیره سیبل پس از آخرین عصر یخبندان شکل گرفت ، زمانی که سطح آب در سواحل اقیانوس اطلس به طور قابل توجهی پایین بود.

احتمالاً 10 تا 15 برابر امروز بود.

ایمر گفت: “بنابراین ، اگرچه تغییرات بسیار چشمگیر است و من این موارد را دست کم نمی گیرم ، این جزیره در طول زندگی خود تغییرات زیادی ایجاد کرده است.”

محمدعلی مسعوددی
۲۷ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۵۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

 

                مونترال – کارشناسان بهداشت عمومی می گویند کبک باید منتظر بماند تا افراد بیشتری دوز دوم واکسن COVID-19 را دریافت کنند قبل از اینکه تعداد طرفداران خود را که می توانند در بازی های خانگی در مونترال کانادا شرکت کنند ، افزایش دهند.

            روز سه شنبه ، کریستین دوبت ، وزیر بهداشت کبک به خبرنگاران گفت که تصمیم برای افزایش ظرفیت به زودی تصمیم می گیرد.  دوب و نخست وزیر فرانسوا لگالت اخیراً گفتند که آنها در حال بحث و گفتگو با بهداشت عمومی در مورد امکان پذیرش طرفداران بیشتر در این عرصه هستند.

            روکسان بورخس دا سیلوا ، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه مونترال ، می گوید افرادی که با دو دوز واکسن واکسینه می شوند در معرض خطر انتشار ویروس کرونا هستند و می توان از آزمایشات سریع برای جلوگیری از شیوع عفونت استفاده کرد. در عرصه

            اما او می گوید افزایش ظرفیت در زمانی که 14 درصد از جمعیت کبک دو دوز دریافت کرده اند ، خطر ابتلا به شخصی را که به یک نوع اضطراب آلوده است افزایش می دهد ، به ویژه در مکان های تنگ مانند توالت یا پله برقی  .

            موشه لندر ، استاد ارشد اقتصاد در دانشگاه کنکوردیا در مونترال ، می گوید که اجازه هواداران بیشتر به پایین تیم کمک می کند ، زیرا تیم های لیگ ملی هاکی بیشتر از سایر لیگ های بزرگ ورزشی به درآمد بلیط وابسته هستند.  به پایین تیم کمک کنید ، زیرا تیم های لیگ هاکی ملی بیشتر از سایر لیگ های بزرگ ورزشی به درآمد بلیط وابسته هستند.

            لندر ، متخصص اقتصاد ورزش ، می گوید هواداران برای تیم میزبان اهمیت دارند ، اما او نگران است که اگر یک تیم ورزشی استثنا کند ، می تواند پیام اشتباهی را به مردم منتقل کند.

محمدعلی مسعوددی
۲۷ خرداد ۰۰ ، ۰۲:۰۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر