مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۱ ب.ظ

 

نویسنده اصلی کانادایی مطالعه ای که در آن حدود 4800 نفر در 27 کشور انجام شده است ، می گوید: یک عمل ساده برای از بین بردن یک تکه بافت غیرضروری در قلب می تواند از سکته مغزی در بیماران مبتلا به یک بیماری شایع جلوگیری کند که به آنها رقیق کننده خون نیاز دارد.

دکتر ریچارد ویتلاک ، جراح قلب در علوم بهداشتی همیلتون ، گفت: وقتی خون از طریق حوضه های قلب به ضمیمه دهلیز چپ پمپ می شود ، می تواند لخته ای ایجاد کند که می تواند خارج شود و مانع از خون رسانی به مغز شود و افزایش یابد. خطر سکته مغزی بالقوه.  اما ویتلاک می گوید برداشتن زائده در قلب این خطر را در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی 33 درصد کاهش می دهد که مشخصه آن ضربان قلب نامنظم است.

یافته ها نشان می دهد که جراحی سریع شامل برداشتن آپاندیس ، که تقریباً به اندازه آپاندیس بی فایده است ، می تواند “بلافاصله” در سراسر جهان با تغییر روش برای 15٪ از بیماران جراحی قلب که با فیبریلاسیون دهلیزی زندگی می کنند و از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند ، پذیرفته شود گفت

وایتلاک در مورد نتایج یک مطالعه به رهبری دانشگاه مک مستر ، که در روز شنبه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد ، گفت: “این یک الگوی جدید برای جلوگیری از سکته مغزی در فیبریلاسیون دهلیزی است.” قلب و عروق.

ویتلاک گفت: بیماران همزمان که تحت دلایل دیگری تحت عمل جراحی قلب قرار می گیرند به طور تصادفی برای جراحی اضافی جهت برداشتن زائده دهلیز چپ انتخاب می شوند و نتایج با افرادی که فقط دارو مصرف می کردند مقایسه شد.

داروهای رقیق کننده خون که از ایجاد لخته جلوگیری می کنند ، خطر سکته را تا 60 درصد کاهش می دهند.  وایتلاک با بیان اینکه اصلاح آپاندیس این خطر را تا 33 درصد دیگر کاهش می دهد ، افزود: این روش های درمانی ترکیبی برای بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی که مسئول 25 درصد سکته های مغزی ایسکمیک است بسیار مفید خواهد بود.

وی گفت: این مطالعه در سال 2012 آغاز شد و بیماران با میانگین سنی 71 سال برای یک دوره متوسط ​​3.8 ساله پیگیری شدند.

همه جراحان درگیر در این مطالعه در 27 کشور – از جمله کانادا ، انگلستان ، استرالیا ، نیوزیلند ، آلمان ، روسیه ، چین و برزیل – به رویدادهای میزبان Whitlock دعوت شده اند و تغییر در دستورالعمل ها بسیار توصیه می شود ، گفت. او

“ما تلاش قابل توجهی برای ترجمه دانش برای درک این مزیت خواهیم کرد.  و امیدوارم که جراحان در سراسر جهان بتوانند بلافاصله عمل را جابجا کرده و مدیریت زائده دهلیز چپ را در آن دسته از بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب قرار دارند و دارای فیبریلاسیون دهلیزی هستند ، شروع کنند.  “

ویتولک گفت که از اواخر دهه 1940 ، این احتمال وجود دارد که ممکن است در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ، لخته خون در ضمیمه دهلیز چپ ایجاد شود.  با این حال ، تاکنون ، وی گفته است هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که بتواند بافت را برای کاهش خطر سکته از بین ببرد.  وی افزود: بعضی از جراحان اگر اعتقاد دارند بیماری که قبلاً جراحی قلب کرده است در معرض خطر نیست ، این روش را به صورت دوره ای انجام می دهند.

پاتریس لیندسی ، رهبر تغییر سیستم های بهداشتی برای بنیاد قلب و سکته مغزی در کانادا ، گفت که در حالی که رقیق کننده های خون استاندارد طلایی برای جلوگیری از لخته شدن خون و سکته مغزی است ، این مطالعه زمینه را برای تصویب گسترده روش قلب فراهم می کند. بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی.

لیندزی ، پرستار سابق قلب و عروق گفت ، مانند سایر مطالعات ، شواهد بررسی و سپس با مشاوره با دولت ها و متخصصان در مورد راه های انتقال علم به عمل بالینی انجام می شود.

وی گفت: “ما اطلاعات عمومی را برای بیماران و خانواده ها فراهم می کنیم تا بفهمند این چیست و چرا می تواند چیز خوبی باشد و چه کسی درست است” ، وی افزود که تدوین دستورالعمل ها و آموزش جراحان و پرستاران نیز بخشی از این تغییرات است در سیستم های بهداشتی

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

“مدتی طول می کشد ، اما شما می توانید در این فرآیند کاملاً کارآمد حرکت کنید.”

این گزارش توسط مطبوعات کانادایی برای اولین بار در 15 مه 2021 منتشر شد.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی