مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


جمعه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹ ب.ظ

 

به گفته مقامات جمعه ، دولت مرکزی احتمالاً پیش از پایان این ماه با تمام احزاب منطقه ای در جامو و کشمیر گفتگو خواهد کرد.

مقامات گفتند که رهبران حتی ممکن است فاروق عبدالله ، رئیس کنفرانس ملی (NC) ، رئیس حزب PDP مهبوبا مفتی ، جامو الطاف بخاری و حزب آپنی کشمیر (JKAP) ، رهبر کنفرانس خلق سجاد لون را برای گفتگو دعوت کنند.

عبدالله و مهوابابا هر دو به عنوان نخست وزیران سابق جامو و کشمیر خدمت کرده بودند.

    جلسه احتمالاً به ریاست نخست وزیر نارندرا مودی و با حضور آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه و دیگر رهبران مرکزی برگزار می شود.

رهبر CPI (M) و سخنگوی اعلامیه اتحاد خلق برای Gupkar (PAGD) ، طارقامی ، در پاسخ به سوالی درباره احتمال گفتگو با این مرکز گفت هیچ خبری از دهلی نو نیست ، اما افزود که اگر این اتفاق بیفتد ، مورد استقبال قرار می گیرد .

تاریناگامی از سریناگر گفت: “ما هرگز درهای خود را برای تعامل معنادار با مرکز بسته نکرده ایم. اگرچه من هیچ اطلاعاتی در مورد گفتگو ندارم ، اما اگر اتفاق بیفتد ، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.”

PAGD اتحادی از برخی احزاب در جامو و کشمیر از جمله NC و PDP است که پس از لغو وضعیت ویژه آن و تقسیم آن به سرزمین های متحد تشکیل شد.

بخاری ، رئیس JKAP گفت: “من از و اگر مذاکرات انجام شود استقبال می کنم. این موضع ما را از مارس 2020 تأیید می کند ، زمانی که روشن بودیم گفتگو تنها سازوکار احیای دموکراسی و دولت برای جامو و کشمیر است.”

وی افزود: “بهتر از هرگز دیر ، زیرا راه حل همه مشکلات ما در دهلی نو و هیچ جای دیگر نیست.”

بخش های جامو و کشمیر BJP و کنگره نیز احتمالاً بخشی از این بحث ها است که به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت روندهای سیاسی عادی در سراسر اتحادیه تلقی می شود.

مقامات گفتند که کمیته تعیین مرزهای عدالت به رهبری بلافاصله پس از تصویب لایحه پارلمان برای ساماندهی جامو و کشمیر ، احتمالاً کار خود را تسریع کرده و گزارش خود را ارائه می دهد.  این کمیسیون در فوریه سال 2020 تأسیس شد و در مارس سال جاری با یک سال تمدید شد.

به جز بخاری ، دیگر رهبران به دنبال تصمیم اوت 2019 مرکز برای لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر و تقسیم دولت سابق به سرزمین های اتحادیه – جامو و کشمیر و لاداخ بازداشت شده اند.

در طی انتخابات شورای توسعه منطقه در سال گذشته ، PAGD با 110 کرسی از 280 کرسی ، به طور قابل توجهی جلوتر از BJP و متحدان آن ، از جمله JKAP ، افزایش یافت و کنفرانس ملی با 67 کرسی در اتحاد قویتر شد.  BJP بزرگترین حزب با 75 کرسی بود.

جریان سیاسی در سرزمین اتحادیه ، به ویژه آنهایی که از پایگاه قوی در دره کشمیر برخوردار هستند ، منتقد دولت های پی در پی اتحادیه سرزمین به دلیل نادیده گرفتن خواسته های مردم و ایجاد سوال در مورد شعار توسعه مطرح شده پس از آگوست 2019 است.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی