مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۵۹ ق.ظ

 

هونگ کنگ (AP) – مانند بسیاری از افراد در هنگ کنگ ، جیسون چان هم هیچ برنامه ای برای واکسیناسیون علیه COVID-19 نداشت.  به نظر می رسید دیگر نیازی فوری به متخصص مالی نیست ، زیرا هنوز محدودیت های سفر وجود دارد و شیوع زیادی در خانه وجود ندارد.

اما چان با شنیدن اینکه یکی از کارآفرینان این شهر قرعه کشی خوش شانس را با یک جایزه بزرگ به کوپن یک خوابه ارائه می دهد ، قلبش را تغییر داد.  در روزی که انصراف اعلام شد ، وی وارد شبکه شد و برای واکسیناسیون رزرو کرد.

وی گفت: “این فرصتی برای برنده شدن یک آپارتمان رایگان است.”

وی یکی از هزاران ساکن هنگ کنگ است که پس از اعلام شرکتهای خصوصی با تشویق دولت برای مشکلات واکسن شده از جمله شانس برنده شدن شمشهای طلا یا تسلا جدید ، برای واکیناسیون شتاب زده اند.

امید است که برنامه های محرک روح تازه ای به برنامه واکسیناسیون هنگ کنگ بدهند ، برنامه ای که از فوریه آغاز شد اما به دلیل عوامل مختلفی از جمله ترس از عوارض جانبی جدی و عدم اعتماد به دولت ، کندتر از حد انتظار بود. عدم نگرانی ساکنان مانند چان.

در حال حاضر ، فقط حدود 16 درصد از سرزمین نیمه خودمختار چین که 7.5 میلیون نفر جمعیت دارد ، کاملاً واکسینه شده است ، اما از زمان اعلام اولین مشوق ها در اواخر ماه مه ، افزایش رزروها صورت گرفته است.  تقریباً 600000 عکس از 3 میلیون عکس گرفته شده در فوریه در دو هفته گذشته بوده است.

بیش از 450،000 نفر در اولین روز ممکن برای ثبت نام در یک آپارتمان یک خوابه 1.4 میلیون دلاری در یکی از گرانترین بازارهای املاک و مستغلات جهان ثبت نام کردند.  ثبت نام ها در این هفته آغاز شده و تا سپتامبر که زمان برداشت انجام می شود ، باز خواهند ماند.  برای دریافت جایزه اثبات واکسیناسیون لازم است.

تاکنون ، هنگ کنگ موفق به جلوگیری از عفونت های گسترده شده است ، از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، کمتر از 12000 مورد.

اما میزان واکسیناسیون از کشورهای منطقه عقب است ، مانند سنگاپور که یک سوم از 5.7 میلیون نفر خود را کاملا واکسینه می کند و ایالات متحده و انگلیس که به میزان تلقیح حدود 45 درصد رسیده اند.

این منجر به اشباع بیش از حد صدها هزار دوز استفاده نشده از واکسن Pfizer-BioNTech شده است ، که در ماه آگوست منقضی می شوند و احتمالاً باید از بین بروند ، حتی در شرایطی که کشورهای دیگر کشورها برای تأمین منابع کافی تلاش می کنند.  مقامات گفتند که در حال حاضر توافق نامه هایی که با شرکت های دارویی امضا شده است ، فروش مجدد یا توزیع واکسن به کشورهای نیازمند را محدود می کند.

شرکت های خصوصی که به دنبال عادی سازی اقتصاد در اسرع وقت هستند در ابتدا شروع به ارائه مشوق هایی به خودی خود کردند و گفتند که می خواهند از برنامه واکسیناسیون دولت حمایت کنند.

دولت قبلاً سیاست هایی را برای تشویق مردم به واکسیناسیون در نظر گرفته است ، مانند اجازه بازدید از کافه ها و کافه های معروف کارائوکه در این شهر ، اما با موفقیت اولیه ابتکار بخش خصوصی ، کاری لام ، رهبر هنگ کنگ ، اوایل ماه جاری خواستار کسب و کار برای انجام کارهای بیشتر.

وی گفت: “همه ما یک هدف مشترک داریم که هرچه سریعتر با افزایش واکسیناسیون وضعیت عادی را در هنگ کنگ برقرار کنیم.”

برخی از کشورها مانند ایالات متحده از مشوق های مالی و سایر موارد برای تبلیغ واکسن استفاده کرده اند.  این هفته در کالیفرنیا ، به 10 نفر به عنوان بخشی از برنامه “Vax for the Win” با هدف تشویق ساکنان به واکسیناسیون ، 1.5 میلیون دلار اهدا شد.

یک مطالعه توسط دانشگاه چینی هنگ کنگ ، انجام شده قبل از محرک ، نشان می دهد که این شهر نبرد سختی را در پیش گرفته است.

یک نظرسنجی تلفنی از 1200 نفر نشان می دهد که فقط حدود یک چهارم جمعیت واکسینه نشده قصد دارند در شش ماه آینده واکسن دریافت کنند.  دلایل اصلی ترس از عوارض جانبی مهلک و عدم اطمینان به توصیه های دولت بود.

مارتین وونگ ، متخصص پزشکی خانوادگی که بخشی از تیم تحقیق بود ، گفت: دلیل دیگر ممکن است تفکر سنتی در مورد پزشکی باشد.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

ونگ گفت: واکسن ها یک داروی پیشگیرانه هستند ، بنابراین در هنگ کنگ انگیزه کمتری برای واکسیناسیون وجود دارد ، در صورت عدم وجود بیماری.  این ایمان می تواند کاملاً قوی باشد.

ونگ گفت تلاش های آموزشی و اطلاعاتی بیشتری برای کاهش تردید لازم است.

فرصت برنده شدن جایزه برای تأثیرگذاری بر اما وونگ کافی نیست ، وی اظهار داشت که در مورد ایمنی واکسنهایی که به سرعت در حال پیشرفت هستند تردید دارد.

وی گفت: “واکسن ها باید داوطلبانه باشد ، اما اخیراً به نظر می رسد دولت همه تلاش خود را برای ترغیب مردم به آتش سوزی انجام می دهد ، حتی در حدی که می گوید کسانی که نمی توانند در آینده با مقررات سختگیرانه تری روبرو شوند.”

وی گفت: “تا زمانی که دولت این امر را اجباری نکند و یا اجازه ندهد که بدون محدودیت سفر به اقوام خارج از کشور مراجعه کنم ، واکسن نخواهم شد.

لئونگ چی چی ، متخصص تنفسی هنگ کنگ ، از انگیزه های واکسیناسیون استقبال کرد و گفت: این شهر باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به سطح واکسیناسیون حدود 70٪ انجام دهد تا خطر شیوع بزرگ را کاهش دهد.

لئونگ گفت: “من هیچ مشکل اخلاقی در مورد همه این مشوق ها نمی بینم ، زیرا من هیچ گونه صدمه خالصی برای هیچ گروه آسیب پذیر در جامعه ما نمی بینم.”

وی گفت: “اگر سرعت ما بیش از حد کاهش یابد ، این امر اقتصاد و زندگی مردم را به خطر می اندازد.”  “ما نمی توانیم کل شهر را برای همیشه قفل کنیم.”

___

دستیاران آسوشیتدپرس متیو چنگ و جانیس لو در این گزارش همکاری کردند.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی