مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


پنجشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

 

تمرین کنندگان خواهان ورود برابر در کمیسیون ملی تازه تأسیس سیستم پزشکی هند هستند.

در جستجوی یک درمان عادلانه برای سیستم پزشکی Unani در کمیسیون ملی تازه تاسیس سیستم پزشکی هند (NCISM) ، روز پنجشنبه طوفانی در توییتر توسط کنفرانس All India Unani و کالج AK Tibbia Aligarh Muslim سازماندهی شد.

“آیورودا و اونانی در پزشکی مانند برادران هستند.  اما در قانون NCISM سال 2020 ، سیستم Unani با درمان در مقیاس بزرگ اندازه گیری می شود. “گفت دکتر خالد سیدیکی ، مدیر کل سابق شورای مرکزی تحقیقات پزشکی Unani (CCRUM).

دکتر سیدیکی خواستار اصلاح قانون شد: “سیستم Unani در داخل و خارج از کشور حضور چشمگیری دارد اما در کمیسیون با سیستم های منطقه ای Sida و Sova Rigpa مرتبط است.”

دکتر صدیکی خواستار تشکیل یک شورای مستقل ، توزیع عادلانه منابع و نمایندگی مناسب در کمیسیون شد و گفت که برای اعضای کمیته پارلمان سخنرانی خواهد کرد.

وی تأکید کرد که سیستم Unani که دارای حدود 60 دانشکده ، 100 بیمارستان و حدود 1500 درمانگاه در تمام ایالت ها است ، در سیستم های Siddha و Sowa Rigpa گنجانده شده است که فقط با چند دانشکده و داروخانه حضور منطقه ای دارند.

وی افزود ، تعیین کمیته مشورتی برای وزارت AYUSH یک گام خوشایند بود ، “اما هیچ نماینده ای از سیستم Unani در اینجا وجود ندارد.”

با افزایش نگرانی در بین پزشکان و دانشجویان Unani ، سمیناری اوایل این ماه در کالج Tibbia AMU ، که هسته اصلی تحقیقات و آموزش Unani در پزشکی در کشور است ، تشکیل شد.

پروفسور FS شیرانی ، رئیس دانشکده پزشکی Unani گفت: “ما امیدواریم که اعتبار نخست وزیر افتخاری Sabka Saath Sabka Vikas با ادای احترام به سیستم Unani عملی شود.”  وی گفت: “سیستم Unani ممکن است در یونان توسعه یافته باشد ، اما امروزه ریشه آن در هند است و حضور جهانی دارد.”

دکتر محمد محسن ، دانشیار و برگزارکننده سمینار گفت: “وزارت آیوش به طور یک جانبه به جراحان آیورودا اجازه داده است تا اقدامات جراحی را انجام دهند ، و این امر کاملاً از حق جراحان یونانی با محتوای مشابه و آموزش چشم پوشی می کند.”

دکتر محسن با تأکید بر نقش پزشکان Unani در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، گفت: پزشکان Unani در سراسر کشور به شیوع بیماری همه گیر کمک کرده اند و بسیاری از پزشکان جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: “داروی Unani می تواند تأثیر قابل توجهی در تقویت ایمنی بدن و کاهش مرگ و میر داشته باشد ، به ویژه در دوز مناسب و بدون جعل و تقلب.” کادا (دم کرده التیام دهنده) دارای موادی است که هم در سیستم Unani و هم در Ayurveda استفاده می شود.

پروفسور شیرانی گفت که او از دولت خواسته است موسسه پزشکی هونانی هند را تأسیس کند و پرونده کالج تیبیا را که یک موسسه درجه یک بود ارائه داد.  وی گفت: “ما همچنین خواستار تجلیل از 100 سال باشکوه مسیح الملک حکیم محد اجمل خان ، که دانشکده به نام وی نامگذاری شده است ، شدیم.”

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی