مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۱۰ ق.ظ

 

روز چهارشنبه ، نخست وزیر اوداو تاکری هشدار داد که دیگر جایی برای رضایت خاطر وجود ندارد و گفت که دولت در حال آماده سازی برای مقابله با موج سوم طاعون است.

تاکرای درباره این وضعیت در شبکه های اجتماعی گفت: “ما برای موج سوم ویروس آماده می شویم.”

تاکرایی گفت که اگرچه برخی مناطق کاهش مداوم موارد Covid-19 را نشان می دهند ، اما برخی دیگر هنوز روند صعودی را نشان می دهند ، اما تعداد بیماران تحت درمان در مقایسه با پایان ماه آوریل کاهش یافته است.

وی گفت قبل از اینکه موج سوم عفونت به ماهاراشترا ، شدیدترین بیماری ویروس کرونا در کشور آسیب برساند ، از مقامات خواسته بود تا در مأموریتی برای افزایش تولید اکسیژن پزشکی مورد استفاده برای درمان بیماران جدی COVID-19 کار کنند.

CM گفت: افرادی که در کشوری هستند که محدودیت هایی مانند قفل برای جلوگیری از شیوع عفونت دارند نباید خود راضی باشند فقط به دلیل اینکه روند کاهشی در ویروس کرونا وجود دارد.

تاکرائی اظهار داشت: اگرچه برخی مناطق در موارد کاهشی نشان می دهند ، ما باید برای موج سوم COVID-19 آماده باشیم.  در حال حاضر ، کارگروه ایالتی COVID-19 درگیر ارجاع پزشکان خانواده به مناطق فنی و محلی برای پروتکل های درمانی است.  این به آنها امکان می دهد تشخیص دقیق داشته و از تجویز بیش از حد داروها خودداری کنند.  “

تاکاری گفت که دادگاه عالی کار یک شرکت شهرداری در بمبئی را برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا در پایتخت مالی ارزیابی کرده است.

“از 25 آوریل ، تقریبا هفت میلیون مورد فعال در ماهاراشترا وجود داشت.  از 4 مه ، این رقم به 6،411،900 کاهش یافته بود. ما تا حدودی توانسته ایم موارد را کنترل کنیم ، اما در برخی مناطق هنوز موارد COVID-19 افزایش یافته است.  تا کنون ، ما 4.5 تخت عایق لاک ، 1 تخت اکسیژن لاک ، 30،000 تخت مراقبت ویژه و 12000 فن ساخته ایم. “

تاکاری گفت که این کشور باید ظرفیت تولید اکسیژن خود را به 3000 تن افزایش دهد و کار بر روی آن را آغاز کرده است.

“ما هر روز 1200 تن اکسیژن تولید می کنیم ، اما مصرف ما 1700 تن است.  من مسئولان را هدف قرار دادم تا قبل از برخورد با موج سوم COVID-19 ، ظرفیت تولید را به 3000 تن افزایش دهم.  من آن را ماموریت اکسیژن می نامم. “

روز چهارشنبه ، ماهاراشترا 57،640 مورد جدید از مرگ ناشی از COVID-19 و 920 را گزارش کرد.

تاکری با توصیف تصمیم دیوان عالی در مورد لغو ذخایر شغلی و تحصیلی ماراتا ناامیدکننده ، تاکاری گفت که به مرکز مراجعه خواهد کرد و از نخست وزیر نارندرا مودی و رئیس جمهور رام نات کوویند می خواهد تا مداخله کرده و به جامعه کمک کنند.

وی گفت: “من با دستهای بسته از مرکز می خواهم که به جامعه ماراتا رزرو اعطا کند. من در مورد جستجو نامه ای به مرکز می نویسم. در صورت لزوم ، می توانیم برای رزرو ماراتا شخصاً ملاقات کنیم.”

وی گفت ، دیوان عالی کشور در رأی خود درباره سهمیه ماراتا ، نقش اصلی مرکز را در تأمین ذخایر برای یک گروه اجتماعی تأیید کرد.

وزیر ارشد گفت: “دولت ماهاراشترا انواع اسناد را ارائه می دهد و به مرکز در تصمیم گیری (به نفع سهمیه ماراتا) کمک می کند.” 

وی گفت: “اگرچه دادگاه عالی این عمل را رد کرد ، اما همچنین راه رزرو برای جامعه ماراتا را به ما نشان داد. دادگاه به دولت ایالت گفت که ما حق تصویب چنین قانونی را نداریم ، اما مرکز این اجازه را دارد.”

وی گفت: “روشی که در آن مرکز فوریت لغو ماده 370 (که جایگاه ویژه ای به $ J $ # K می دهد) را نشان داده است ، باید اراده مشابهی را برای آزادسازی ذخیره ماراتا نشان دهد.”

تاکاری از مردم این ایالت خواست که توسط افرادی که می خواهند بر سر سهمیه ماراتا ناآرامی ایجاد کنند ، گمراه نشوند.

وی گفت: “تصمیم (لغو سهمیه) کمی ناامیدکننده بود ، زیرا هم مجمع و هم شورای قانونگذار ماهاراشترا به اتفاق آرا لایحه (ذخیره) را تصویب کردند و این قانون نیز توسط دادگاه عالی بمبئی حمایت شد.”

وزیر ارشد گفت: “وکلائی که با موفقیت از عمل در دادگاه عالی بمبئی دفاع کردند نیز برای نمایندگی این ایالت در دیوان عالی کشور حضور داشتند. ما منابع قانونی بیشتری در اختیار آنها قرار داده بودیم.”

  Thackeray در حمله پنهان به BJP گفت: “هنوز هم ، برخی افراد ما را به از دست دادن پرونده در دادگاه اوج متهم می کنند.”

حزب مخالف گفت که دولت ماها ویکاس آگادی به رهبری شیوا سنا “نتوانست” دادگاه عالی را در مورد موضوع رزرو جامعه ماراتا متقاعد کند.

وزیر سابق ماهاراشترا و رهبر BJP ، دوندرا فدنویس ، گفت که “از طرف دولت ایالتی هنگام ارائه پیشنهادات خود به دادگاه اوج ، عدم هماهنگی وجود دارد.

(با ورودی های PTI.)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی