مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱ ب.ظ

وی تصریح کرد: دولت امسال هزینه‌ها را بیش‌تر از سال گذشته در نظر گرفته و پیش‌بینی بر افزایش حقوق و انرژی و سایر امور دارد که اگر میانگین 10 سال در نظر گرفته شود این میزان هزینه‌های جاری 19 درصد رشد داشته است اما بین 99 تا 1400 این بودجه‌ای که دولت پیش‌بینی کرده 46 درصد رشد دارد و دولت هزینه‌های جاری را امسال به این میزان افزایش خواهد داد. این در حالی است که میانگین درآمد در 10 سال اخیر 17.3 درصد رشد تجربه کرده اما امسال بر عکس شده و رشد تنها 10 درصد است به عبارتی دولت درآمد را امسال کم‌تر در نظر گرفته و هزینه را بالاتر پیش‌بینی کرده و حتما یک برنامه‌ریزی برای بدست آوردن این رقم هزینه، چاپ اوراق و قرض از صندوق توسعه ملی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه دولت آن‌چیزی را که به عنوان درآمد واقعی و پایدار در نظر می‌گیرد هیچ زمان برابر هزینه نیست و کمتر از آن است، افزود: میانگین اختلاف این ده سال به طور متوسط 30 درصد بوده اما برای سال بعد این اختلاف رقم به 117 درصد رسیده است. 

این مسئول با تاکید بر اینکه هزینه‌های عمرانی به مصارف عمومی در کشور ما کم است و اهمیت چندانی برای ساخت راه، احداث سد یا ساخت کارخانه اختصاص نمی‌دهند، ابراز کرد: این رقم در 10 سال اخیر حدود 20 درصد بود و امسال به حدود 12 درصد تنزل یافته یعنی 88 درصد صرف مصارف و تنها 12 درصد برای عمرانی درنظر گرفته شده است با اینکه هزینه بالاتر رفته اما اعتبار عمرانی کاهش یافته است. 

طاهری با بیان اینکه در بودجه سال پیش رو 200 میلیارد تومان برای بودجه عمرانی استان زنجان در نظر گرفته شده است، گفت: اگر لایحه خوب پیش رود قرار است 500 میلیارد تومان به بحث محرومیت زدایی و تولید اضافه شود و ارقام خوبی نیز برای بحث تولید در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بدون وابستگی به فروش نفت، معادن، گاز و برخی امور دیگر باید بودجه واقعی پیش‌بینی شود، عنوان کرد: اگر از مالیات و عوارض، بودجه پیش‌بینی شود واقعی می‌شود و دو مسیر نیز برای دستیابی به این امر وجود دارد که نخست تعریف درست اخذ مالیات و مسیر بعدی تولید و ارزش افزوده است. در بودجه امسال رقم مالیات، تولید و ارزش افزوده تنها 250 هزار میلیارد تومان برآورد شده در حالی که رقم هزینه قطعی سه برابر این مبلغ است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه فرار‌های مالیاتی در کشور بسیار است که باید از این موضوع پیشگیری شود، افزود: 2.5 میلیون کارت‌خوان در سطح کشور پرونده مالیاتی ندارند که این امر باید اصلاح شود. کشور ما نیز باید به سمتی برود که همانند کشور‌های دیگر با اخذ مالیات از ثروتمندان اداره شود در حالی که تا حال حاضر از قشر ضعیف و متوسط مالیات دریافت شده اما ثرتمندات فرار مالیاتی گرفته شده است. با این وجود رقم بالایی در حدود 3 هزار میلیارد تومان صرف اصلاح زیر ساخت‌ها خواهد شد تا فرار‌های مالیاتی را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه میزان یارانه‌ها در سال پیش‌رو حداقل دو برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به 280 هزار تومان می‌رسد هر چند که این رقم نیز مبلغ قابل توجهی نیست اما تا حد توان سعی شده تا از افراد محروم جامعه حمایت شود. با اینکه حضرت آقا نیز تاکید ویژه برای حمایت از قشر محروم داشته‌اند اما به طور کامل این امر محقق نشده و باید توجه جدی به این امر انجام گیرد.

طاهری بیان کرد: اختلاف حقوق در بین کارمندان دولت سایر کشور‌ها بالا نیست و حداکثر 20 درصد است اما در کشور ما این رقم فاحش است‌. بنابراین علی‌رغم اینکه پیگیر افزایش حقوق پلکانی بودیم اما طرح تصویب نشد. 

وی گفت: در میانگین حقوقی که دولت به کارمندان می‌دهد زنجان در رتبه بالاتری قرار دارد و این نشان از تعداد بالای کارمندان زنجان است اما این مسئله برای استان یک ضعف و عیب محسوب می‌شود. 

پلیس و نماینده مجلس هنوز مستندات ارائه نکرده‌اند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بنده عضو هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز هستم، گفت: بعد از این‌که خبر سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور منتشر شد بلافاصله از نماینده، پلیس راهنمایی و رانندگی و سرباز راهور درخواست شد تا همگی مستندات و گزارشات خود را به مجلس ارایه دهند اما با پیگیری‌هایی که بنده داشته‌ام هنوز نه پلیس راهور و نه سرباز مستندات خود را ارائه نکرده‌اند اما باید گفت منتشر شدن چنین خبری در فضای مجازی اصلا کار درستی نبود این در حالی است که برخورد سرباز نیز مناسب نبوده است. 

وی با بیان اینکه کشور ایران از لحاظ ساخت واکسن و سرم‌سازی تاریخچه‌ای قوی دارد و کشور پیشرفته‌ای است، عنوان کرد: با این‌که واکسن فلج اطفال توسط کشور ساخته شد و بسیار موفق عمل کرد اما سازمان بهداشت جهانی به دلیل همسو بودن با برخی کشور‌ها هنوز هم آن را تایید نکرده است،

با این حال اعتماد برخی از کشور‌ها به واکسن کرونای ایرانی تا حدی بالا است که اعلام همکاری با کشورمان و سرمایه‌گذاری در این امر را داشته‌اند‌. علاوه بر واکسن‌های ساخته شده توسط ستاد اجرایی کرونا، چهار واکسن دیگر نیز در حال ساخت است که هم‌راستا با واکسن‌های ستاد اجرایی کرونا بوده و یکی از شرکت‌های سازنده واکسن کرونا نیز شرکت رازی است.

طاهری با بیان اینکه ضعف‌هایی نیز در بخش بهداشت و درمان وجود دارد، گفت: بر اساس آمار موجود در سال 1400 تعداد دانشجویان پزشکی کمتر خواهد شد و این در حالی است که در برخی از رشته‌ها هنوز پزشک متخصص وجود ندارد و در حالتی نیز اگر یک شهر یا استانی بهره‌مند از پزشک متخصص باشد این یک پزشک به ازای یک هزار نفر بیمار خدمات ارائه می‌دهد که قطعا خدمات دهی کیفیت مناسبی نخواهد داشت در یک مثال روشن در استانی همچون زنجان جراح قلب وجود ندارد و این به عنوان یک ضعف جدی وزرات بهداشت است، این در حالی است که این کمبود‌ها به سود و منافع عده‌ای است و همین افراد مانع از این می‌شوند که تعداد پزشکان متخصص در کشور افزایش یابد چرا‌که در این حالت منافعشان کلا زیر سوال خواهد رفت.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی