مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۲۳ ب.ظ

 

شرکت خدمات ابری به دلیل قطع جهانی ، که باعث تأخیر موقت آمازون ، هولو ، تی شد ، به سرعت عذرخواهی کرداو نیویورک تایمز و سایر وب سایت های پر بازدید.

در یک پست وبلاگ ، نیک راکول ، معاون مهندسی و زیرساخت Fastly ، گفت که “اشکال نرم افزار کشف نشده” ناشی از فعالیت معمول مشتری است.  این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو گفت که قطعی “در عرض یک دقیقه” را پیدا کرده و سرویس را در 95 دقیقه از شبکه در 49 دقیقه بازیابی کرده است.

وی به سرعت اظهار داشت که وقفه را “ظرف یک دقیقه” تشخیص داده و سرویس را در 95 دقیقه از شبکه در 49 دقیقه بازیابی کرده است.اعتبار:AP

راکول در یک پست وبلاگی گفت: “اگرچه شرایط خاصی وجود داشت که باعث ایجاد این وقفه می شد ، اما ما باید انتظار آن را داشتیم.”  “ما خدمات حیاتی را ارائه می دهیم و با حساسیت و اولویت فوق العاده اقداماتی را که ممکن است باعث مشکلات خدمات شود ، درمان می کنیم.”

این قطع برق اهمیت شرکتهای زیرساخت اینترنتی شناخته شده مانند Fastly را برای عملکرد صحیح شبکه و این که حتی چگونه اختلالات جداگانه می تواند قسمتهای عظیمی از زندگی آنلاین را متوقف کند ، تأکید می کند.  تغییرات دوران همه گیری ، که افراد بیشتری را برای خرید مواد غذایی ، کار ، مدرسه و خدمات بهداشتی به اینترنت سوق می دهد ، احتمال توقف گسترده آسیب رساندن به دنیای واقعی را افزایش داده است.

این برنامه به سرعت یک “شبکه تحویل محتوا” یا سیستم سرورهایی را راه اندازی می کند که مشتریان آن از آن استفاده می کنند تا با ذخیره فایل های بزرگتر مانند تصاویر و فیلم ها به کاربران نهایی خود ، مدت زمان بارگیری در وب سایت های آنها را کاهش دهد.  این شرکت 10 ساله نزدیک به 5 میلیارد دلار (6.5 میلیارد دلار) ارزش گذاری شده است.

در وب سایت خود ، Fastly می گوید که به مشتریان بزرگی مانند Wired ، Shazam و Shopify کمک کرده است تا با افزایش ترافیک بزرگ و کاهش زمان بارگیری مواجه شوند.

شارژ کردن

تکثیر شبکه های تحویل محتوا به ویژه دشوار است ، زیرا مدل تجاری آنها نیاز به توزیع مراکز داده های فیزیکی در چندین کشور دارد.  سریعاً خود بیش از 50 شرکت دارد. شرکتهای ابری بزرگتر مانند Google یا Amazon که بیشتر اینترنت را ذخیره می کنند ، ذخیره داده کمتر اما بزرگتری دارند.  حتی آمازون برای سرعت بخشیدن به سرعت بارگیری صفحات خود از Fastly استفاده می کند.

مراکز خبری دیگری که تحت تأثیر خاموشی قرار گرفتند ، بودند سی ان ان ، گاردین ، ​​اخبار بلومبرگ ، فایننشال تایمز و روی لبه.  سیستم عامل های پر بازدید مانند Reddit ، Pinterest و Twitch نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.  وب سایت دولت انگلیس با محدود کردن دسترسی به خدمات عمومی ، از جمله درگاه رزرو آزمایش ویروس کرونا ، حذف شده است.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی