مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۵ ب.ظ

 

اتاوا – اقتصاد کانادا روز جمعه با نرخ سالانه 6.5 درصد رشد کرد ، آمار کانادا اعلام کرد ، این کشور را برای رسیدن به تولید قبل از همه گیری به تهی شدن نزدیک می کند.

برآورد اولیه برای سه ماه اول سال بهتر از انقباضی بود که ماه قبل پیش بینی شده بود ، اما هنوز هم نشان دهنده کاهش رشد 9.6 درصدی سالانه است که در سه ماه آخر سال 2020 مشاهده شده است.

خدمات ، که به شدت تحت تأثیر بیماری همه گیر COVID-19 قرار گرفتند ، در ماه فوریه سود ناچیزی کسب کردند ، در حالی که صنایع کالایی برای اولین بار از آوریل سال گذشته کاهش یافتند.

با رشد 0.4 درصدی در فوریه – دهمین رشد متوالی از زمان رکود تاریخی در مارس و آوریل 2020 – فعالیت کلی اقتصادی حدود 2٪ کمتر از سطح قبل از همه گیری در فوریه 2020 بود.

با در نظر گرفتن پیش بینی افزایش 0.9 درصدی برای ماه مارس ، آمار کانادا می گوید که اقتصاد ماه گذشته تقریباً یک درصد کمتر از سطح قبل از همه گیری بود.

آمار کانادا ارقام مارس و سه ماهه اول ژوئن را نهایی می کند.

داگلاس پورتر ، اقتصاددان ارشد BMO ، اظهار داشت که قرائت اولیه “پایدار” برای ماه مارس و سه ماهه اول خیلی تعجب آور نیست ، و جای تعجب دارد که نتایج واقعی تولید ناخالص داخلی همچنان به انتظارات بالا می رود.

وی در یادداشتی نوشت: “بگذارید اینگونه بیان کنیم ،” پیش بینی نرخ کانادا برای رشد 6.5٪ در سال جاری کاملاً منطقی به نظر نمی رسد.

آخرین چشم انداز اقتصادی بانک مرکزی رشد در سه ماهه اول را هفت درصد نسبت به سال گذشته – 9.5 واحد از پیش بینی انقباض 2.5 درصد قبلی – پیش از سقوط به 3.5 درصد در سه ماه آینده برآورد کرده است.

فرماندار تیف مک لم ، شرایط بهتر از حد انتظار را دلیل کاهش نرخ خرید اوراق قرضه دولت فدرال توسط بانک کانادا ذکر کرد و در نتیجه محرک همه گیری را در بین بانک های مرکزی کاهش داد.

چشم انداز بانک مرکزی به محض معرفی لیبرال های فدرال بودجه ای با انتظارات محافظه کارانه تر از رشد 3.6 درصدی در سه ماهه اول اعلام شد.

آنچه در این سه ماهه به دستاوردها کمک کرد ، کاهش محدودیت های بهداشت عمومی بود که از آن زمان برای مقابله با تعداد روزافزون موارد در موج سوم همه گیری ، شدت گرفته است.

تعداد تولید ناخالص داخلی در ماه فوریه تقسیم بندی بین بخشهای تولید و خدمات را نشان داد.  فروش خرده فروشی پس از کاهش دو ماهه با کاهش تولید و تولید گاز برای اولین بار در شش ماه گذشته ، 4.5٪ جهش کرد.

همچنین تولید پس از رشد 1.5 درصدی یک ماه زودتر در ژانویه ، در ماه فوریه 0.9٪ عقب نشینی کرد.

بخشهایی که کالاهای خانگی مانند مبلمان و تجهیزات باغبانی و ساخت و ساز را ارائه می دهند در ماه فوریه سودآوری کردند.  فعالیت در دفاتر املاک و مستغلات 3.4٪ افزایش یافت و به رکوردی در بازار داغ مسکن رسید.

خدمات اقامتی و غذایی در فوریه پس از پنج ماه کاهش 3.5٪ افزایش یافت زیرا رستوران ها و بارها از محدودیت های کاهش بهره مند شدند.

رویس مندز ، اقتصاددان ارشد CIBC گفت که موج سوم باید دستاوردهای اخیر صنایع پیشرفته را معکوس کند – حتی اگر داده های ماه فوریه نشان دهد که فعالیت ویروس می تواند به سرعت برگشت کند.

وی گفت سیاستمداران بانک مرکزی و پارلمان هیل باید منتظر بمانند و ببینند که این موج سوم ویروس قبل از اقدامی برای اقتصاد کانادا چقدر بد است.

وی در مصاحبه ای گفت: “من فکر نمی کنم هنوز اطلاعات کافی در مورد سرعت تغییر وضعیت داشته باشیم.”

روز جمعه ، دولت فدرال قوانینی را برای تصویب اقدامات مختلف در بودجه خود ، از جمله گسترش برنامه های کمک به تجارت و کمک هدفمند به بخشهایی که به شدت آسیب دیده اند ، تصویب کرد.

تصویب این قانون نیاز به کمک حداقل یک حزب بزرگ در مجلس عوام دارد.  در غیر این صورت ، دولت اقلیت لیبرال سقوط خواهد کرد ، و یک مبارزات انتخاباتی را تحریک می کند.

نخست وزیر جاستین ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی ناهار در اوتاوا گفت: “این اقدامات به شما کمک می کند آنچه را که ما امیدواریم آخرین قسمت این همه گیر باشد ، پشت سر بگذارید.”

“این در مورد چگونگی آماده سازی خود برای بهبودی سریعتر و سریع تر است که همه را درگیر خود می کند. بنابراین همه کشورها باید با هم کار کنند تا این حمایت را در اسرع وقت از طریق مجلس عوام کانادایی ها به دست آورند.”

این گزارش توسط مطبوعات کانادایی برای اولین بار در تاریخ 30 آوریل 2021 منتشر شد.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی