مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۴ ق.ظ

 

این مرکز از قوه قضائیه می خواهد دستهای خود را از مدیریت بحران COVID-19 و “امواج / امواج” آن دور نگه دارد.

آخرین بیانیه 218 صفحه ای ، که در 9 مه توسط مرکز در دیوان عالی کشور ثبت شد ، به دادگستری اطلاع داد که شکی نیست که “گرچه [Centre] موظف است به طور کامل با این دادگاه محترم همکاری کند … سیاست ، استراتژی و قدم های اجرایی ، بر اساس توصیه های پزشکی و علمی متخصص ، باید در متن بحران پزشکی ارزیابی شود. ”  این روزنامه می گوید این تصمیمات پس از “مباحث دقیق در بالاترین سطح دستگاههای اجرایی” گرفته شده است.  بنابراین ، هیچ “دخالت” در دادرسی لازم نیست.

دیوان عالی کشور کارگروه ملی توزیع اکسیژن شفاف را تشکیل داده است

به عبارت دیگر ، این مرکز از دادگاه ها – دیوان عالی و دادگاه های عالی – خواسته است “آن را باز بگذارند” تا دولت بتواند وظایف خود را به “منافع بیشتر” انجام دهد.

در اینجا می توانید موارد ویروس کرونا ، مرگ و میرها و آزمایشات را در سطح ملی و ایالتی ردیابی کنید.  لیستی از شماره تلفن های ایالتی نیز موجود است.

در اینجا آخرین به روز رسانی ها:

بیهار

اجساد قربانیان مشکوک از گنگ استخراج شده اند

فیلم های مربوط به پرواز چندین جنازه مظنون به قربانیان COVID-19 در گنگ ماهادئو (بانک) گنگ در روستای چائوسا در بیهار در شبکه های اجتماعی منتشر شده و باعث خشم و شوک شده است.  مقاماتی که از سایت بازدید کردند گفتند که اجساد ممکن است از محله های همسایه در شرق اوتار پرادش آمده باشد.

Chausa در حدود 10 کیلومتری مقر منطقه مرزی بوکسار ، مجاور شرق اوتار پرادش است.

دبی

معبد هندو اکسیژن لازم را برای بحران هند فراهم می کند

در حالی که دولت هند برای تأمین اکسیژن و سایر کمک های اضطراری برای مهار شیوع ویروس کرونا تلاش می کند ، اهدا کنندگان در سراسر جهان برای کمک به این کشور می شتابند – از جمله یک معبد هندو در امارات متحده عربی.

روز دوشنبه ، داوطلبان جامعه هندو این کشور در بندر جبل علی ، اینجا در نوک شمالی دبی ، جمع شدند تا صدها استوانه اکسیژن مایع و ظروف عظیم اکسیژن فشرده را به کشتی منتقل کنند که به بحران هند می رود.

کارناتاکا

واکسیناسیون برای یک گروه 18 تا 44 ساله فعالیت خوبی را در مراکز نشان می دهد

واکسیناسیون برای سنین 18 تا 44 سال ، که از روز دوشنبه در تمام بیمارستان های بزرگ دولتی و کالج های پزشکی آغاز شد ، فعالیت خوبی را شاهد بود ، به طوری که بسیاری از افرادی که در پورتال CoWIN ثبت نام نکرده بودند نیز در این مراکز حضور داشتند.

در بنگالورو ، واکسیناسیون این گروه در بیمارستان های عمومی KC ، بیمارستان عمومی Jayanagar ، بیمارستان عمومی Sir CV Raman ، کالج های پزشکی دولتی ، بیمارستان ESI و NIMHANS انجام شد.  تقاضا آنقدر زیاد بود که شکافها در یک لحظه پر شد.  کارکنان ندال در مراکز واکسیناسیون گفتند که اسلات روز بعد چند دقیقه پس از باز شدن سایت برای ثبت نام رزرو شده است.  طبق داده های بخش بهداشت ، 10،300 ذی نفع در گروه سنی 18-44 سال تا 8.30 بعدازظهر دستگاه را مصرف کردند.

سازمان بهداشت جهانی

نسخه هندی از اهمیت جهانی برخوردار است: WHO

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه گفت که گزینه B.1.617 ، که اولین بار سال گذشته در هند شناسایی شد ، به عنوان یک نگرانی جهانی طبقه بندی می شود.  ماریا ون کرچوو ، راهنمای فنی WHO برای COVID-19 ، در جلسه توجیهی گفت: “ما آن را به عنوان یک نگرانی جهانی طبقه بندی می کنیم.”  “اطلاعات موجود است که انتقال پذیری بیشتر را نشان می دهد.”

آلودگی ها و ویروس های کرونا ویروس هند در روز دوشنبه در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح است و همین امر خواستار نخست وزیر نارندرا مودی برای بستن دومین کشور پرجمعیت جهان را افزایش می دهد.

ملی

این مرکز گفت ، تولید واکسن به تدریج در حال افزایش است

این مرکز به دیوان عالی کشور اطلاع داد که ظرفیت تولید واکسن های COVID-19 با توجه به کمپین ایمن سازی “به تدریج” افزایش یافته است.

“در طی یک بحران شدید و بی سابقه ، هنگامی که ملت با فاجعه ای با ابعاد بی سابقه دست و پنجه نرم می کند ، عملکرد اجرایی دولت برای تدوین سیاست مورد علاقه بیشتر به اختیار نیاز دارد.  این استدلال وجود دارد که با توجه به شرایط بی سابقه و ویژه ای که در آن پیگیری واکسیناسیون به عنوان یک سیاست اجرایی در نظر گرفته شده است ، باید به خردمندی مجری اعتماد کرد. “

تامیل نادو

دوزهای واکسن لاکی 16.16 برای گروه سنی 18-44 سال وجود دارد: دولت TN.

روز دوشنبه ، دولت ایالتی به دادگاه عالی مادرس گفت که 5.16 دوز واکسن لاک COVID-19 برای تلقیح افراد در گروه سنی 18-44 سال دریافت کرده است.

دولت با بیان اینکه 100 درصد پیش پرداخت به دو تولید کننده واکسن محلی برای به دست آوردن دوزهای 85/13 لاک ، که در مرحله اول توسط مرکز توزیع شده ، پرداخت کرده است ، دولت گفت که دوزهای باقی مانده از 8.68 لاک را همچنان دریافت خواهد کرد.

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده واکسن Pfizer / BioNTech را برای کودکان 12 تا 15 ساله مجاز می داند

رگولاتورهای ایالات متحده روز دوشنبه واکسن Pfizer و BioNTech COVID-19 را برای استفاده در کودکان 12 ساله تصویب کردند و برنامه تلقیح کشور را گسترش دادند زیرا سرعت واکسیناسیون به طور قابل توجهی کند شد.

این واکسن با مجوز استفاده اضطراری (EUA) برای افراد بالای 16 سال در ایالات متحده در دسترس است.  تولیدکنندگان واکسن گفتند که روند تأیید کامل آن سنین را هفته گذشته آغاز کردند.  سازمان غذا و داروی آمریکا گفته است که در حال اصلاح EUA است که میلیون ها کودک 12 تا 15 ساله را شامل شود.

راه آهن

1952 کارمند به دلیل COVID-19 می میرند: راه آهن

رئیس و مدیر عامل هیئت مدیره راه آهن Suneet Sharma گفت: 1952 کارمند راه آهن هند از مارس 2020 به دلیل COVID-19 فوت کرده اند و تقریباً هر روز به طور متوسط ​​1000 نفر به این ویروس آلوده می شوند.

“آی تی [the COVID-19 situation] یک چالش است  راه آهن با هیچ کشور یا سرزمین دیگری تفاوتی ندارد … ما همچنین موارد COVID داریم … ما با حمل و نقل سر و کار داریم.  ما برای حمل کالاهای اساسی ، مسافران و کالاها باید قطارها را رانندگی کنیم “. آقای شارما در یک کنفرانس خبری گفت.  این راه آهن با حدود 12 میلیون کارمند یکی از بزرگترین کارفرمایان کشور است.

(مشارکت خبرنگاران و آژانس های ما)

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی