لندن – نمایشگاه جدید موزه بریتانیا درباره نرو امپراطور روم با اخبار جعلی از دنیای باستان افتتاح می شود.
بازدیدکنندگان با تصویر پیتر اوستینوف در نقش نرو در فیلم “Quo Vadis” که با صدای لیر صدا می کند استقبال می شوند – تصویری معروف از ظالم بیرحمی که در حالی که رم می سوخت ، فریاد می کشید.
نمایشگاه می گوید ، این داستان افسانه است. به همین ترتیب ، مقدمه ای مناسب برای امپراطور است که تاریخچه وی پس از مرگ وی به طور عمده توسط دشمنان نگاشته شده است ، و آنچه را که فرانچسکا بولونیا ، متصدی کیش “نرو دوست داریم تا از آن متنفر باشیم” نامید.
وی روز دوشنبه در حین تجسم نمایشگاه گفت: “هدف ما در اینجا این است که نشان دهیم این تصویر محبوب ، در واقع مبتنی بر روایات بسیار بسیار مغرضانه است و به همین دلیل ما باید آن را به چالش بکشیم.”
“داستان نرو درباره این است که چگونه باید به اطلاعات نزدیک شویم ، اینکه چگونه همیشه باید از منابع خود انتقاد کنیم. این برای نرو مهم است ، برای مورخان ، باستان شناسان مهم است ، برای افراد عادی که زندگی روزمره خود را سپری می کنند مهم است.”
“Nero: The Man behind Myths” روز پنجشنبه ، شش ماه دیرتر از آنچه در ابتدا برای نتیجه شیوع ویروس کرونا گزارش شده بود ، برای عموم باز می شود. این نمایش که تا 24 اکتبر ادامه دارد ، یک هفته پس از رفع محدودیت های قفل انگلستان و اجازه بازگشایی موزه ها در لندن با ظرفیت محدود ارائه می شود.
این نمایشگاه بر اساس مصنوعات عظیم رومی موزه بریتانیا و همچنین مواردی از مجموعه های ایتالیا ، فرانسه ، آلمان و سایر کشورها وام گرفته شده است که علی رغم محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر وام داده شده است.
بولونیا گفت: “همه در سراسر اروپا و انگلیس به کمک ما آمده اند.” “آنها واقعاً تفاهم داشتند. آنها در تمام مراحل به ما کمک کردند. حتی همکارانی که در خانه حبس شده بودند و به تنهایی از خانه کار می کردند بسیار شگفت آور بودند.”
او از طریق بیش از 200 مصنوعات ، از جمله مجسمه ها ، کلاه ایمنی ، اسلحه ، جواهرات و نقاشی های دیواری باستانی ، یک حاکم جوان را با خط امپراتوری جامد به تصویر می کشد. نرو نوه بزرگ اولین امپراطور روم ، آگوستوس بود. در سال 54 پس از میلاد ، در سن 16 سالگی ، او امپراطور روم شد ، که هیچ قدرتی در رقابت نداشت اما با مشکلاتی روبرو بود ، از جمله جنگ با امپراتوری حزب شرق مستقر در ایران و یک قیام. به رهبری ملکه سلتیک بودیکا در به تازگی انگلیس را به غرب تسخیر کرد.
یک بخش قابل توجه واقعیت خشن زندگی در بریتانیا روم را بررسی می کند: بلوک های سرب در ولز استخراج می شوند ، همراه با زنجیرهای ضخیم که برده هایی را که کار سختی انجام داده اند به هم متصل می کند. همچنین یک سر مفرغی نرو وجود دارد که پس از برداشتن مجسمه وی در هنگام قیام در رودخانه انگلیس پیدا شد و یک گنج خانوادگی از سکه ها و جواهرات که در هنگام خشونت در انبارها پنهان شده بود و در سال 2014 در زیر کف یک فروشگاه پیدا شد. شهر کلچچر.
شواهد نشان می دهد که نرو در زمان سلطنت خود محبوب بود. وی با هدایت پروژه های بزرگ مردمی ، تقویت ارتباطات بین شهر و بندر آن برای تأمین مواد غذایی ، ایجاد بازار عمومی و مجموعه ای دیدنی از حمامهای عمومی. او سرگرمی های مجلل عمومی را با گلادیاتورها ، نبردهای شیر و مسابقات ارابه حمایت می کند. او حتی در سیرک روم ماکسیموس شرکت کرد و اولین امپراطور بود که روی صحنه ظاهر شد.
امپراتور جوانان همچنین در سبک پیشرو بود ، و مدل موی پسرانه را که نمایشگاه آن را “ظریف اما ظریف” نامید ، ترویج کرد.
او آتشی را که در سال 64 مناطقی از رم را تسطیح کرد روشن نکرد. AD ، و همچنین او در حالی که می سوزد بازی نکرد. در آن زمان او حتی آنجا نبود.
سپس نرو شهر را بازسازی کرد ، کدهای ساختاری سخت تری را معرفی کرد – و همچنین یک کاخ مجلل ، Domus Aurea یا خانه طلایی ساخت. مقدار کمی از آن باقی مانده است اما نمایشگاه طعم غنای آن را می چشد.
نرو در محاصره توطئه گران ، در سن 30 سالگی خودکشی کرد. مرگ وی باعث یک دوره جنگ داخلی و سپس سلسله جدید حاکم شد. مانند سیاستمداران در طول قرن ها ، حاکمان جدید مشکلات رم را به گردن سلف خود می اندازند.
تقریباً 2000 سال بعد ، نرو استعاره ای برای سو mis مدیریت باقی مانده است. همانطور که مری بیارد کلاسیک اخیراً در دیلی تلگراف نوشت ، “به سختی یک کاریکاتوریست سیاسی وجود دارد که گاهی اوقات یک رهبر مدرن را در برابر تهدیدهای سیگار کشیدن ، تاج گل و لور نپوشد ، تا تأکید کند که هیچ بحران مدرن را به طور جدی قبول نکنید. “
حکومت نرو غیرقابل انکار وحشیانه بود: او مادرش را بهمراه یک و احتمالاً دو همسرش کشت. اما آیا او خشن تر از سایر حاکمان روم بود؟
بولونیا گفت: “واقعاً نه.” “هر امپراطور افرادی را محکوم و کشته می کرد. حتی آگوستوس ، که تجسم شاهنشاه خوب است ، به روشی کاملاً خونین به قدرت رسید.”
——
این داستان تصحیح شده است تا نشان دهد رابطه نرو با امپراطور آگوستوس یک پدربزرگ است ، نه یک نوه.