مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰ ب.ظ

و در کلان قضیه چشم‌انداز 20 ساله برای این موضوع پیش‌بینی شده و در کنار آن برنامه پنج‌ساله نیز تدوین شده است، دولت لایحه بودجه سال 1400 را تحویل مجلس داد اما با انتقاد‌های جدی مواجه شد. با این حال در بحث بودجه دو گفتمان در مجلس مطرح شد که هر دو تاکید بر یک موضوع داشتند و گروهی با رد کلیات بودجه موافق بودند و عده‌ای به اصلاح آن اشاره داشتند و در نهایت هر دو منتقد بودجه و اصلاح جدی آن شدند.

وی با بیان اینکه در بودجه دو رویکرد وجود دارد و نخست بحث اصلاح ساختار مطرح است که محقق نشده است، افزود: یک رویکرد بودجه بحث اصلاح ساختار است که باید با قانونی که تصویب می‌شود در چهارچوب مشخص اجرا شده و دولت باید بر اساس آن عمل کند و بودجه ارائه دهد که متاسفانه رعایت نشده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی بودجه هدفمند باشد و مشخص شود که به چه میزان رشد خواهد رسید، گفت: باید سند چشم‌انداز، برنامه پنج ساله و برنامه سالانه مد نظر قرار می‌گرفت و تطابق بین این‌ها دیده شود و صرفا به شعار اکتفا نمی‌شد اما متاسفانه به این موضوع پرداخته نشده و باید مردم مطالبه‌گر این امر باشند تا در سال‌های بعدی به یک اصلاح ساختاری جدی در بودجه دست یابیم و مشخص شود چه زمانی مستقل از "نفت" خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه امسال به شدت وابسته به نفت است و مسیری که ترسیم شده قابلیت دسترسی نخواهد داشت، گفت: در قانون برنامه‌ریزی بودجه به شکل حاضر نیست، امسال این امر کاملا برعکس شده است و با یک دید کلی از بودجه مشخص است که شاخص‌ها دارای ایرادات اساسی هستند که باید برطرف شوند.

طاهری با بیان اینکه دولت برای جبران کمبود‌ها به سراغ فروش دارایی‌های خود رفته است، گفت: دولت اگر تمام نفتی که برنامه‌ریزی کرده به فروش برساند باز هم نمی‌تواند کسری بودجه را تامین کند اما باید گفت نفت برای دولت‌ها نیست نفت برای 85 میلیون نفر ایرانی است و نباید تمام کمبود‌های خود را با فروش نفت جبران کند.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی