مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۳:۴۴ ق.ظ

 

ممکن است این مناظر از مناظر اشتباه گرفته شده باشند ، اما دانشمندان می گویند باتلاق ها در کانادا نقش مهمی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی دارند.

کریستینا دیوی ، دانشمند دپارتمان منابع طبیعی و جنگلداری انتاریو ، گفت: تالاب ها ، باتلاق ها و تالاب ها در سراسر کشور ستارگان مخفی ترسیب کربن هستند ، اما اکثر مردم ارزش آنها را درک نمی کنند.

وی گفت: “از آنجا که وقتی شما نمی دانید چقدر از اهمیت آنها برخوردار است مانند گودالهای بزرگ گل به نظر می رسند ، من فکر نمی کنم که ما همیشه به آنها ارزشی می دهیم که واقعاً شایسته آن هستند.” چه ، به خاطر خدا    به میزبانی لورا لینچ.  “و من فکر می کنم افرادی که دلیل مهم بودن آنها را درک می کنند ، گامی بلند در جهت حفظ آنها و کاهش سرعت ضرر هستند.”

دیوی ، که یک آزمایشگاه حفاظت از محیط زیست را در دانشگاه ترنت در پیتربورو ، انتاریو اداره می کند ، در میان تعدادی از دانشمندان است که باتلاش برای باتلاق های گیر افتادن کربن در کانادا می خوانند ، و باعث ایجاد نگرانی در مورد نجات بقیه افراد و بازیابی آنها در صورت امکان می شود.

دیوی یک نمونه آب را در یک تالاب جمع می کند. (آن مک کارتی)

وی گفت: تجاوزهای شهری و کشاورزی حدود سه چهارم تالابها را در جنوب انتاریوی پرجمعیت جایگزین کرده است ، اما تلفات تالابی قابل توجهی در سراسر جنوب کانادا رخ داده است.

گیل چمورا ، استاد جغرافیا در دانشگاه مک گیل ، در حال مطالعه شوره زارهای اطراف خلیج فوندی ، بین نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک است.  وی این تالاب ها را به عنوان “علفزارهای علفی که دو بار در روز توسط جزر و مد اقیانوس طغیان می کند” توصیف کرد.

آنها بیشتر از علفهایی تشکیل شده اند که چند گل وحشی در آن مخلوط دارند.  وی به لینچ گفت: “و این همان چیزی است که آنها را به این خوبی غرق می کند ، زیرا آنها سیستم ریشه ای عظیمی دارند که دی اکسید کربنی را که گیاهان از هوا خارج می کنند ذخیره می کنند.

گیل چمورا ، جغرافی دان ، در شوره زارهای اطراف خلیج فوندی ، بین نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک کاوش می کند. (ارسال شده توسط گیل چمورا)

آنها مانند همه گیاهان تحت فتوسنتز قرار می گیرند و در طی آن دی اکسید کربن را از اتمسفر خارج کرده و در قسمت سبز گیاه ذخیره می کنند.

“اما همچنین ، سه تا پنج برابر بیشتر در مواد آلی ذخیره می شود – در ریشه ها در خاک. و این ریشه ها در این نوع اکوسیستم باقی می مانند. آنها به دلیل مرطوب بودن خاک بسیار تجزیه نمی شوند و فقط با افزایش سطح دریا ، بیشتر و بیشتر تجمع می یابد. “

چمورا گفت ، از آنجا که این اتفاق برای هزاره اتفاق افتاده است ، “ما 3000 سال کربن ذخیره شده در این باتلاق ها داریم.”

از آزمایش خاک در محل ، او و همکارانش تخمین زدند که باتلاق ها کربن معادل رانندگی با وسیله نقلیه برای 225 میلیارد کیلومتر دارند.

در حالی که 77 درصد باتلاق های منطقه به دلیل بلند کردن و تخلیه از بین رفته اند ، چمورا گفت که بازیابی آنها در واقع نسبتاً ساده است.  “اگر این شیرجه ها را باز کنیم ، آب جزر و مد شروع به ورود می کند و خیلی سریع تمام این گل و لای را از خلیج فوندی رسوب می دهد.”

نمکزار Dipper Harbour ، واقع در خلیج فوندی. (ارسال شده توسط گیل چمورا)

وی گفت ، در یک سایت بازیابی در Aulac ، NB ، آنها دریافتند که جذب کربن “بیش از آنچه ما انتظار داشتیم” فقط در عرض شش سال است.

“آنها بلافاصله به عنوان غرق بزرگ کربن عمل می کنند – به خوبی یک غرق کربن به خوبی باتلاق های بدون مزاحمت در همان منطقه است.”

در ساحل مقابل ، جایی که اجداد محلی مروین چایلد برای تهیه غذا و دارو به تالاب های اولین ملت کوکیوتل اعتماد می کردند ، تلاش های بیشتری برای بازسازی و محافظت از شوره زارهای غنی در منطقه در جریان است.

این نه تنها برای جذب کربن ، بلکه برای حوزه آبخیز محلی و حیات وحش داخل آن نیز خوب است.

وی گفت: “تعداد پرندگان آبزی بسیار زیاد است ، البته وجود دارد. تعداد زیادی پرنده مهاجر و ماهی قزل آلا – طاعون ، صورتی و Coho – و انواع قزل آلا وجود دارد.”

در ماه مارس جامعه یارانه دولتی از سال قبل از میلاد را به دست آورد برای غلبه بر اثرات ورود به سیستم و فرسایش در آنجا.

چایلد گفت ، افزایش سطح دریا و طوفان های بالا تعادل آب شیرین و آب نمک را تهدید می کند.  بعلاوه ، چوبهای اطراف رودخانه محلی را با آوار زیادی پر کرده است که آن را به جنگل به جای دیگری هدایت کرده و زیستگاه ماهی قزل آلا و حفره شنای صمیمی همیشه ناپدید شده را مختل کرده است.

ارزش گذاری برای تالاب ها

شری یانگ ، متخصص تغییرات آب و هوا و انرژی در شهر Ocotox در جنوب آلبرتا گفت: بخشی از اراده برای حفاظت از تالاب ها تعیین قیمت برای آنها است.

“ما تصمیم گرفتیم همه ارزشهای طبیعی … ارائه دهنده خدمات به شهر Ocotox را محاسبه کنیم – کیفیت هوا و جذب کربن و مواردی از این قبیل. و ما اینها را شمردیم و آنها را ارزیابی کردیم تا بتوانیم به مردم بگوییم که برای ما چقدر هزینه دارند. به عنوان یک شهر. “یانگ به لینچ گفت.

این رقم به 3.2 میلیون دلار رسید.

اکنون که توسعه دهندگان در حال کوبیدن هستند یا وقت آن است که بفهمند مسیر دوچرخه سواری را کجا قرار دهند ، همه “ایده کلی درباره هزینه آن” دارند.

 [Alberta]    بسیاری از ارزشهای طبیعی بزرگ وجود دارد و ما می خواهیم آنها را حفظ کنیم و ریشه های خود را در عمق خاک قرار دهیم … تا آن را حفظ کنیم.– شری یانگ ، متخصص تغییر اقلیم و انرژی

یونگ گفت ، با محدودیت تأمین آب و آب و هوایی که بیش از دو برابر متوسط ​​در 100 سال گذشته گرم شده است ، Okotoks دلیل خوبی برای حفظ تالاب ها برای کمک به مقابله با “اثر جزیره گرمای شهری” گرم این همه خانه ها و جاده ها دارد.

وی گفت: احیای تالاب ها به خاطر خود آنها ، بلکه مقابله با 404000 تن کربن که هر ساله از شهر ساطع می شود و سازگار شدن با طوفان های رو به رشد و حوادث گرم در آنجا بسیار مهم است.

“من اینجا زندگی می کنم. من اینجا بچه دارم. من اینجا ریشه دارم. و … هیچ کجا بهتر نیست. کانادا یک مکان فوق العاده است. آلبرتا یک مکان فوق العاده است. گنجینه های طبیعی فوق العاده زیادی وجود دارد و ما می خواهیم آنها را حفظ کنیم و ریشه های ما در اعماق خاک … برای حفظ آن. “

نوشته شده توسط Brandie Weikle.  تهیه کنندگی مولی سیگال ، جنیفر ون اورا و سرنا رنر.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی