مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۲۲ ب.ظ

 

توکیو (رویترز) – شرکت تویوتا موتور تلاش خواهد کرد تا سال 2035 تمام کارخانه های جهانی خود را خنثی کند ، مدیرعامل روز جمعه گفت که هدف را با 15 سال از سال 2050 تحت فشار قرار می دهد.

مسامیچی اوکادا ، مدیر ارشد تولید تویوتا گفت که این شرکت سازنده در ابتدا بر روی شناسایی فناوری های جدید برای فرآیندهایی مانند نقاشی ، پوشش و ریخته گری متمرکز خواهد شد.

اوکادا در جلسه توجیهی رسانه های آنلاین گفت: “به این ترتیب ، فرآیندهایی که تولید CO2 بالایی دارند ، بر کاهش هرچه بیشتر یا حتی از بین بردن انتشار CO2 متمرکز خواهند شد.”

وی گفت: “با شناسایی این مناطق ، منابع خود را متمرکز خواهیم کرد و معتقدیم که این امر به کاهش زمان تا رسیدن به خنثی سازی کربن کمک می کند.”

وی افزود: این خودروساز همچنین در نظر گرفتن منابع انرژی در محل و خارج از سایت را که می تواند برای انرژی های تجدید پذیر به آنها تکیه کند ، در نظر خواهد گرفت.

با فشار فزاینده بر تولیدکنندگان خودروهای جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، شرکت خودروسازی لوکس BMW آلمان گفته است که کارخانه های چینی خود قصد دارند تا پایان سال جاری به خنثی شدن کربن دست یابند ، در حالی که فورد همچنین به دنبال تأمین انرژی تمام نیروگاه های خود است. با انرژی تجدید پذیر از منابع محلی توسط 2035

در سال های اخیر ، تویوتا گفته است که وسایل نقلیه الکتریکی نقش بیشتری در کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای دارند ، اما باید از راه حل های دیگری مانند وسایل نقلیه هیبریدی موفق یا کند فروش هیدروژن استفاده شود.

اوکادا با بیان اینکه این خودروساز می خواهد با انواع مختلفی از مدل های اتومبیل برقی کار کند و آنها را به طور همزمان مونتاژ کند ، برای دستیابی به بی طرفی کربن ، تویوتا به دنبال گزینه های مختلف است.

وی گفت: “ما از تجربه و دانش خود که طی سالها به دست آورده ایم استفاده خواهیم کرد.”

(گزارش Eimi Yamamitsu ؛ ویرایش شده توسط Muralikumar Anantharaman ، Elaine Hardcastle و Emelia Sithole-Matarise)

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی