مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۴۳ ب.ظ

 

یک مطالعه غیرمعمول که در آن هزاران بیمار قلبی در هنگام مصرف آسپرین با دوز کم یا منظم ، به صورت آنلاین ثبت نام و نظارت بر سلامت خود را نشان دادند ، به نظر می رسد که هر دو دوز در جلوگیری از مشکلات قلبی و مغزی اضافی به همان اندازه ایمن و موثر هستند.

اما یک نکته مهم وجود دارد: برخی از متخصصان مستقل می گویند مردم دوز کمتری را ترجیح داده اند به طوری که مشخص نیست که آیا نتایج می تواند معادل بودن درمان را نشان دهد.  نیمی از کسانی که به آنها گفته شد دوز بیشتری را مصرف کنند در عوض دوز کمتری را مصرف کردند یا آسپرین را قطع کردند.

دکتر سلیم ویرانی ، متخصص قلب در کالج پزشکی بیلور در هوستون ، که هیچ نقشی در این مطالعه نداشت ، گفت: “بیماران خود تصمیم می گیرند” آنچه را که می خواهند بگیرند زیرا آنها خود آسپرین را خریداری کرده اند.

با این حال ، نتایج نشان می دهد دلیل کمی برای مصرف دوز بالاتر ، 325 میلی گرم وجود دارد ، که به گفته بسیاری از پزشکان بهتر از 81 میلی گرم “آسپرین کودک” کار می کند.

نتایج روز شنبه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد و در یک کنفرانس در کالج قلب و عروق آمریکا مورد بحث قرار گرفت.

آسپرین به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند ، اما برای افراد سالم که هنوز به بیماری قلبی مبتلا نشده اند توصیه نمی شود ، زیرا خطر خونریزی را به همراه دارد.  فواید آن برای افرادی که قبلاً دچار حمله قلبی ، بای پس یا مسدود شدن رگ های مورد نیاز استنت شده اند ، مشخص است.

اما بهترین دوز مشخص نیست و هدف از این مطالعه مقایسه آنها در شرایط واقعی است.  این اولین آزمایش بودجه ای بود که توسط انستیتوی تحقیقات نتایج بیمار مبتنی بر مرکز تأمین شد ، که تحت قانون حمایت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه 2010 برای کمک به بیماران در تصمیم گیری مراقبت های بهداشتی ایجاد شده است.

حدود 15000 نفر دعوت نامه عضویت از طریق پست ، ایمیل یا تماس تلفنی را دریافت کردند و در وب سایتی ثبت نام کردند که هر سه تا شش ماه برای پیگیری مراجعه می کردند.  شبکه ای از مراکز بهداشتی درمانی شرکت کننده اطلاعات پزشکی را از سوابق الکترونیکی و ادعاهای بیمه آنها به شرکت کنندگان ارائه می دهد.

شرکت کنندگان به طور تصادفی دوزهای پایین یا منظم آسپرین را که از طریق پیش خرید می کردند ، مصرف می کردند.  ویرانی گفت ، تقریباً همه قبل از مطالعه آسپیرین مصرف کرده بودند و 85٪ آنها از دوز کم استفاده می کردند ، بنابراین “از ابتدا کار بسیار مشکلی بود” که مردم را مجبور به استفاده از دوز مورد نظر خود کنند.

تقریباً پس از دو سال ، حدود 7٪ از هر گروه در اثر حمله قلبی یا سکته درگذشتند یا در بیمارستان بستری شدند.  نتایج ایمنی نیز مشابه است – کمتر از 1٪ خونریزی اساسی داشته و نیاز به بستری شدن و انتقال خون داشته است.

کالین بایگنت ، دانشمند پزشکی در دانشگاه آکسفورد انگلستان ، نوشت: تقریباً 41 درصد از کسانی که برای گرفتن دوز بالاتر تجویز می شوند ، در مقطعی به یک دوز پایین تر تغییر می کنند و این سطح بالا “می تواند تفاوت واقعی را پنهان کند”. در یک نظر در ژورنال پزشکی.

یکی از رهبران مطالعه ، دکتر شوایلر جونز از دانشگاه دوک ، گفت که این مطالعه هنوز راهنمایی های ارزشمندی را ارائه می دهد.  وی گفت: اگر اکنون بیماران از دوز پایین آسپرین استفاده می کنند ، “ماندن در این دوز به جای تغییر گزینه درست است”.  افرادی که اکنون با 325 میلی گرم وضعیت خوبی دارند ممکن است بخواهند این کار را ادامه دهند و در صورت نگرانی باید با پزشکان خود صحبت کنند.

جونز گفت: “برای بیماران جدید ، ما معمولاً شروع دوز پایین را توصیه می کنیم.”

ویرانی گفت که مردم باید به یاد داشته باشند که آسپرین یک دارو است و اگرچه این دارو بدون نسخه نیز به فروش می رسد ، اما بیماران نباید تصمیم خود را درباره استفاده از آن بگیرند.

وی هشدار داد: “دوز را تغییر ندهید و بدون صحبت با کسی متوقف نکنید.”  “این مهم است ، به ویژه برای درمانی مانند آسپرین.”

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

___

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از وزارت آموزش علوم موسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی