مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۴۴ ب.ظ

 

پیشنهاد قانون در انتاریو برای رسیدگی به استفاده روز افزون از دوچرخه های الکترونیکی باعث می شود بسیاری از دوچرخه های موتوری موجود غیرقانونی شود ، صاحبان دوچرخه و مدافعان هشدار می دهند.

لایحه 282 ، همچنین به عنوان قانون جنبش ایمن Ontarians شناخته می شود ، حاوی زبانی است که بسیاری از دوچرخه های الکترونیکی را بر اساس تنظیمات ، اندازه چرخ یا وزن آنها ممنوع می کند ، حتی اگر همان دوچرخه بدون عملکرد کمکی الکتریکی مجاز باشد.

در قانون ممکن است موتور سیکلت های باری سه چرخ ، مشابه موتورهایی که اخیراً توسط فلیسیتی بورگال از اوتاوا خریداری شده است ، ممنوع شود تا از خرید ماشین خانواده دوم جلوگیری شود.

موتور او شامل یک باتری و یک موتور الکتریکی است که با رکاب زدن به او قدرت بیشتری می بخشد.  می تواند حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت را بدست آورد.

بورگال گفت: “من می توانم کودکم و همه مواد غذایی را حمل کنم. کمکهای الکترونیکی مسافرت را برای شما بسیار راحت تر می کند و لازم نیست از تپه ها اجتناب کنم.”

“من فقط می توانم باتری را بیرون بیاورم و این قانونی است. این عجیب است.”

جوئل هاردن ، MPP NDP ، خود یک کاربر دوچرخه باری ، از دولت انتاریو می خواهد سیستمی را برای طبقه بندی دوچرخه های الکترونیکی مشابه نمونه ای که کالیفرنیا قبلاً تولید و آزمایش کرده است ، اتخاذ کند. (Giacomo Panico / CBC)

ممکن است تأمین کنندگان برنامه فروشنده را تحت تأثیر قرار دهد

در بیانیه وزارت حمل و نقل آمده است که لایحه پیشنهادی با هدف تشخیص دوچرخه های الکترونیکی که بیشتر شبیه دوچرخه های سنتی هستند ، از دوچرخه هایی که بیشتر شبیه موتور و موتورسیکلت هستند ، متمایز می شود.

وزارتخانه گفت که شهرداری ها این فرصت را دارند که به یک برنامه آزمایشی استانی برای دوچرخه های الکترونیکی ملحق شوند ، که با در نظر گرفتن وسایل نقلیه ای که لایحه 282 – اگر به تصویب برسد – ممنوع خواهد بود ، اگرچه هنوز کسی چنین کاری را انجام نداده است.

با این حال ، منتقدان معتقدند که تعاریف این لایحه از دوچرخه های الکترونیکی ، که شامل محدودیت وزن 55 کیلوگرم است ، بسیاری از دوچرخه های موتوری و همچنین تاکسی هایی را که به عنوان بخشی از برنامه دوچرخه سواری بدون سن برای افراد مسن فراهم می کند ، از مطالعه خارج می کند.

جوئل هاردن ، عضو NDP مرکز اوتاوا ، گفت: شرکت های تحویل بسته که قبلاً دوچرخه های برقی آزمایشی را در تورنتو آزمایش کرده اند ، ممکن است مجبور شوند ناوگان خود را تغییر دهند.

عملکرد کمکی الکتریکی کامیون Felicity Borgal فقط در صورت رکاب زدن و سپس فقط تا 25 کیلومتر در ساعت فعال می شود. (Giacomo Panico / CBC)

NDP می گوید از مدل آمریکایی استفاده کنید

حزب هاردن به دنبال اصلاحاتی در این لایحه است که به این استان اجازه می دهد تا یک سیستم طبقه بندی دوچرخه الکترونیکی بر اساس سیستمی که در بیش از دو ده ایالت آمریکا وجود دارد ، اتخاذ کند.

در این سیستم ، دوچرخه های الکترونیکی که شبیه موتورسیکلت و موتورسیکلت هستند ، با محدودیت های شدیدتری روبرو هستند ، در حالی که دوچرخه های الکترونیکی ، که در واقع می توانند با پدال استفاده شوند ، به سه کلاس تقسیم می شوند.

اولی مخصوص موتورسیکلت هایی است که باید پدال بزنند تا موتور الکتریکی به راننده کمک کند تا حداکثر سرعت 32 کیلومتر در ساعت. موتور دوم موتورسیکلت هایی را تأمین می کند که حتی در صورت پدال زدن نکردن راکب اما توقف آن نیرو را تأمین می کنند پس از رسیدن به 32 کیلومتر در ساعت.

کلاس سوم شامل دوچرخه های الکترونیکی است که باید پدال بزنند ، اما به موتور اجازه می دهند تا سرعت 45 کیلومتر در ساعت را به راننده کمک کند.

هاردن که خودش سوار بر دوچرخه باری می شود گفت: “این حساب هیچ یک از این ظرافت ها را ندارد.”  “من می خواهم ببینم که انتاریو برای همه توانایی ها ، برای همه مردم از انقلاب دوچرخه سواری استقبال می کند.  و دوچرخه های الکترونیکی برای غلبه بر تپه های قابل توجه و یا کنار آمدن با سفرهای طولانی مدت روزانه به مردم ، همین اندکی نیروی اضافی را می دهند.  “

در حالی که وزارت حمل و نقل می گوید که به همکاری نزدیک با ذینفعان در مورد تغییرات پیشنهادی ادامه می دهد ، گروه طرفداری از دوچرخه اتاوا نیز خواستار بررسی دقیق مفاهیم این لایحه است.

ارین کانینگام ، رئیس این گروه گفت: “از یک طرف ، خوب است که دولت شاهد به روزرسانی مقررات است.”

“اما در شکل فعلی ، این امر می تواند ایجاد یک تغییر سبز را برای خانواده ها و شرکت ها دشوار کند.”

کانینگام افزود ، دوچرخه اتاوا با ارسال نامه ای به کمیته قانونگذاری در کوئین پارک ، با مطالعه لایحه 282 ، خواستار تجدید نظر در تعاریف خود از دوچرخه الکترونیکی شد.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی