مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۲۳ ب.ظ

 

هشدار: این داستان حاوی جزئیاتی است که برخی خوانندگان ممکن است نگران کننده بنامند.

متخصصانی که با پیچیدگی جستجوی گورهای مشخص شده آشنا هستند ، س questionsالات جوامع ملل اول را غافلگیر می کنند که چگونه روند عاطفی را در مدارس سابق آغاز کنند

همچنین این نگرانی وجود دارد که برخی از گروه های محلی ممکن است از شرکت هایی بهره ببرند که بدون تخصص و فن آوری مناسب برای آنها اکتشاف زمین ارائه می دهند.

به همین دلیل گروهی از باستان شناسان و دانشمندان منابع آنلاین رایگان را برای پاسخ به س questionsالات و توضیح روند و پیچیدگی ایجاد کرده اند.  آنها می گویند این راهی برای توانمندسازی جوامع برای تصمیم گیری براساس اطلاعاتی است که می توانند به آنها اعتماد کنند.

کیشا سوپراننت ، مدیر انستیتوی چمنزارها و بومی ها ، گفت: “برخی جوامع آماده حرکت سریع هستند و ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این اطلاعات در دسترس آنها و همچنین همه شرکت هایی است که قصد انجام این کار را دارند.” دانشیار در بخش مردم شناسی دانشگاه آلبرتا.

Supernant و همکارانش س questionsالاتی از نحوه کار رادار نفوذ زمین (GPR) و چگونگی تصمیم گیری برای استخدام شرکت ، مجوزهای مورد نیاز و بهترین راه برای احترام به سایت ها دریافت می کنند.

آنها یک فیلم تهیه کردند و س questionsالات متداولی را که روز شنبه در وب سایت انجمن باستان شناسی کانادا ارسال شده بود ، ایجاد کردند.

سوپرننت گفت این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا او قبلاً در تماس با رهبران محلی و پیشنهاد کمک به آنها در یافتن گورهای بدون علامت گذاری در مورد شرکت ها و افراد “سو Indian استفاده از شرایط ناگوار” در مدرسه مسکن هند در کاملوپس شنیده بود.

وی گفت: “نگرانی من برای برخی از شرکت هایی که می گویند” ما آماده هستیم تا فردا بیرون برویم “این است که این شرکت ها ممکن است هیچ تجربه داخلی در یافتن گور نداشته باشند.

“آنها ممکن است بدانند که چگونه از این فن آوری استفاده کنند ، اما استفاده از این فناوری در گورهای بدون علامت کاملاً تخصصی است. و اکثر شرکتهای بزرگ مهندسی یا شرکتهای ژئوفیزیک احتمالاً هرگز سعی نکرده اند از این روش برای یافتن گورها استفاده کنند.”

ابتکار فهرست منابع توسط رهبران و شرکتهای اولین ملل که این کار را انجام می دهند مورد تحسین قرار می گیرد.

تماشا کنید |  جوامع بومی روند جستجوی گورهای بدون مارک را آغاز می کنند:

هشدار: این داستان شامل جزئیات نگران کننده ای است.  حتی اولین سازمان ملل پس از اعلام کشف اولین بقایای بشر در محل یک مدرسه مسکونی سابق ، تحقیق برای یافتن گورهای مشخص شده را آغاز کرد – اما به گفته کارشناسان این کار به آسانی دستیابی به این فناوری نیست. 2:04

دنیس میچ ، رئیس Long Plain First Nation ، قبلاً GPR را در بخشهایی از مدرسه مسکونی Portage la Prairie سابق ، غرب وینیپگ انجام داده است ، اما می گوید زمین های بیشتری برای اکتشاف وجود دارد.

وی گفت که منابع CAA برای رهبرانی که سعی در ادامه تصمیم گیری دارند “بسیار مفید” خواهد بود.

وی گفت: “تحقیقات بیشتری باید انجام شود.”

“این نگرانی وجود دارد که احتمال وجود گورهای بدون علامت در این سایت وجود دارد. بنابراین ما باید واقعاً ایمن و راحت باشیم ، زیرا می دانیم که همه کارها را برای بررسی و بستن آن انجام داده ایم.”

“دیگر هیچ ضربه ای”

از زمان انتشار خبر کشف کاملوپس ، کریگ کمبل از G3Tech در ساسکاتون از افرادی که خواستار برگزاری دوره آخر هفته در مورد نحوه استفاده از رادار زمینی (GPR) بودند تماس تلفنی دریافت می کند.

کمپبل گفت: “من دقیقاً می دانم که برای چه کاری است.”

“شرکت هایی که با من ملاقات کردند ، فقط ماه گذشته تجهیزات خریداری کرده اند و می خواهند بروند و دور هم جمع شوند [GPR data on potential] اماکن گور.  و من فقط به آنها توصیه می کنم برای دوری از او این کار را نکنند.  ضربه بیشتری ایجاد نکنید.  “

جوردن سوئنسون ، یک تکنسین رادار نفوذ زمین مستقر در G3Tech مستقر در ساسکاتون ، از GPS برای قرار دادن رگه های صورتی در همه مکان های احتمالی دفن مشخص شده توسط رادار نفوذ زمین Beardy و Okemasis’s Cree در اکتبر 2019 استفاده می کند. آنها تقریبا 50 دفن احتمالی را شناسایی کردند  (کریگ کمپبل / G3Tech)

وی گفت ، جمع آوری اطلاعات غلط و تفسیر غلط آنها آسان است.

“شما نمی توانید این را فقط اجاره کنید [equipment] و تصمیم بگیرید که یک نقشه بردار GPR شوید.  کمپبل گفت: این مثل این است که چاقو بردارید و فکر کنید جراح می شوید.

ویل مردیت ، متخصص ژئوفیزیک باستان شناسی و متخصص GPR در شرکت مستقر در ونکوور به نام GeoScan ، موافقت کرد.  وی گفت که جستجوی گورهای بدون مارک برای دهه ها تفاوت در یافتن لوله ها یا کابل های زیرزمینی است.

مردیت با بیان اینکه این یک کار نمایشی و انجام نیست گفت: “ما هیچ اطلاعات غلطی نمی خواهیم که باعث درد یا ناامیدی بیشتر شود”.

آدام Cecholinski ، یک تکنسین در GeoScan مستقر در ونکوور ، در حال انجام یک مطالعه مغناطیس سنجی در بریتیش کلمبیا است.  این ، به علاوه آزمایش هدایت الکترومغناطیسی ، معمولاً علاوه بر استفاده از رادار نفوذپذیر زمینی برای نتیجه گیری دقیق تر از آنچه در زیر زمین است ، انجام می شود. (با مجوز از GeoScan)

تحقیقات تاریخی زیادی لازم است و قبل از اینکه کسی برای کاوش در منطقه بیاید ، باید مجوز استفاده از زمین را بدست آورید.  وی گفت: هرچه یک باستان شناس یا جامعه بتواند سایت را با دقت بیشتری شناسایی کند ، از کارآیی و مقرون به صرفه تری برخوردار خواهد بود.

مطالعه در محل همچنین فناوری صحیحی را برای استفاده تعیین خواهد کرد – ممکن است برای منطقه ای باتلاقی متفاوت از منطقه ای باشد که به شدت جنگل زده است.  GeoScan معمولاً از هدایت الکترومغناطیسی و مغناطیس سنجی علاوه بر GPR استفاده می کند.

مردیت گفت: “شما نمی توانید کورکورانه به آنجا بروید و فقط تحقیق درباره آنها را شروع کنید. این مثل این است که در یک انبار سوزن جستجو کنید.”

داده های خام حاصل از نظرسنجی GeoScan با استفاده از رادار نفوذپذیر باید توسط فنون مجرب به درستی تحلیل و تفسیر شود.  این یک تصویر “طرح-نمای” از سطح زیرزمین است.  اشیا Black سیاه دفن هایی هستند که از تابوت های فلزی ساخته شده اند ، به همین دلیل بسیار واضح هستند.  وقتی تابوت ها از ماده دیگری هستند یا تابوت اصلاً نیست ، کارشناسان می گویند شناسایی دفن ها دشوارتر است. (با مجوز از GeoScan)

Supernant می داند که برخی از جوامع برای شروع این کار فوریت و حرکت لازم را دارند ، به خصوص با اخباری مبنی بر اختصاص 27 میلیون دلار از طرف دولت فدرال برای کمک به جوامع در یافتن و شناسایی کودکانی که هرگز از مدارس مسکونی برنگشته اند.

آلبرتا همچنین بودجه ای را برای تحقیق در سایت های فاقد سند اختصاص داده است.

با این حال Supernant گفت که مهم نیست که تصمیمات عجولانه اتخاذ شود و حمایت از بازماندگان و خانواده های آنها بسیار مهم است ، “این مراسم به طور مناسب گنجانده شده است و همه ملل مختلف که فرزندان آنها در یک مدرسه خاص تحصیل کرده اند ، فرصت حضور دارند. با هم تصمیم بگیرند و در مورد روند خود تصمیم بگیرند. “

روز 613:48باستان شناس می گوید ، برای بررسی سایر ادعاهای دفن در مدارس مسکونی حمایت بیشتری لازم است

هشدار: این داستان حاوی جزئیاتی است که برخی خوانندگان ممکن است نگران کننده بنامند.  در روزهای پس از اولین سازمان Tk’emlúps te Secwépemc گفت که بقایای 215 کودک در هنگام بررسی اولیه از سایت یک مدرسه مسکونی سابق در Kamloops ، بریتیش کلمبیا پیدا شد ، جوامع محلی در کانادا درخواست جستجوی مشابه برای سایت های ادعا شده در مناطق آنها  سه زن بومی در مورد اهمیت گزارش همه کودکانی که در مدارس می میرند ، تأمل می کنند و کیشا سوپراننت ، باستان شناس متیس در دانشگاه آلبرتا ، توضیح می دهد که چگونه او از رادار نفوذپذیر برای کمک به جوامع محلی در انجام کار استفاده می کند. 13:48

برای همه کسانی که تحت تأثیر تجربه خود در مدارس هستند و همچنین کسانی که گزارش های اخیر آنها را به چالش می کشد ، پشتیبانی می شود.

یک خط ملی برای مدارس بحرانی هند ایجاد شده است تا از فارغ التحصیلان و آسیب دیدگان پشتیبانی کند.  مردم می توانند با تماس با خط 24 ساعته بحران ملی: 1-866-925-4419 به خدمات مدیریت احساسات و مدیریت بحران دسترسی پیدا کنند.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی