مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹ ب.ظ

 

کشاورزان مانند آندره هارپه این روزها کمی بهار اضافی در رکاب خود دارند زیرا محصولات با پیوستن به رونق کالاهایی مانند الوار و فلزات اساسی به بالاترین قیمت سالهای گذشته خود می رسند که خبر خوبی برای اقتصاد کانادا است.

هارپ 56 ساله در هنگام استراحت از کاشت مزرعه 5000 هکتاری خود در منطقه صلح آمیز آلبرتا گفت: “زندگی هرگز کامل نیست ، اما من فکر می کنم زمان خوبی برای کشاورز بودن است.”

تولید کننده کلزا و جو مالت می گوید که قیمت کلزا نسبت به یک سال گذشته دو برابر شده است.

تقاضای فزاینده با بهبود اقتصاد جهانی از بیماری همه گیر COVID-19 ، همراه با کمبود منابع سوشی در برخی از نقاط جهان ، فرصتی را برای کشاورزان کانادایی ایجاد کرده است تا در یک صنعت دوره ای سود بیشتری کسب کنند.

“قیمت برداشت برگشت”

براندان لسلی ، مدیر سیاست و روابط دولتی تولیدکنندگان غلات در کانادا ، گفت: بسته به میزان برداشت ، قیمت های کشاورزی از سال گذشته بین 10 تا 75 درصد افزایش یافته است.

وی در مصاحبه ای با اشاره به تهدید خشکسالی در تابستان امسال در غرب کانادا و غرب میانه ایالات متحده گفت: “برای یک دهه با قیمت های نسبتاً پایین تا پایین ، این خبر خوبی برای کشاورزان کانادایی بوده است.”

“تا زمان دستیابی به آن و غلات در سطل آشغال ، قیمت های بالا معنای زیادی ندارند ، اما من مطمئنا می گویم یک فرصت واقعی برای سودآوری آینده برای کشاورزان است.”

حدود 12 تا 18 ماه پیش قیمت ها شروع به افزایش کردند و پس از آن در سال 2021 جهش بزرگی را تجربه کردند.

کانولا پس از مداوم پایین آمدن قیمت ها اخیراً به بالاترین سطح 13 ساله رسیده و تاکنون 52 درصد رشد داشته است.  ذرت در چهار ماه گذشته 50 درصد رشد کرده است و به بالاترین سطح خود از سال 2012 رسیده است ، قیمت سویا در حال بازگشت به سطحی است که از سال 2013-2014 دیده نشده است و قیمت گندم در بالاترین سطح قرار دارد.

آرون گورزن ، اقتصاددان ارشد در بانک مونترال ، گفت: “تمام قیمت های مرجع محصولات از زمان خشکسالی بسیار شدید که در غرب میانه تجربه کرده اند ، در بالاترین سطح خود قرار دارند.”

قیمت جامد ، بازده کم

شرایط کنونی قیمت پس از پنج یا شش سال شرایط عمومی رشد شدید که محصولاتی جامد به همراه داشته است اما قیمت های اندکی که باعث ایجاد تنش به ویژه برای کشاورزان آمریکایی شده است ، به وجود می آید.

پایین بودن دلار کانادا به جبران برخی از فشارها بر کشاورزان محلی کمک کرده است.

بسیاری از قیمت کالاها در آغاز همه گیر شدن سقوط کرد ، اما محصولات عملکرد بهتری نسبت به روغن و فلزات داشتند ، زیرا مردم هنوز مجبور به خوردن غذا بودند ، حتی در شرایطی که تولید راکد بود.

استثنای بزرگ ذرت بود که به دلیل استفاده در تولید اتانول مخلوط با بنزین ، تحت تأثیر کاهش مصرف سوخت قرار گرفت.  قیمت مشتقات پایه ذرت در سال 2021 63٪ افزایش یافته است که نشان دهنده بهبود قیمت گاز است.

چین همیشه موتور تقاضا برای مواد خام بوده است ، اما دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از صدمه به خرید ، هنگامی که حدود 30٪ از گله خوک آن در پاسخ به شیوع گسترده طاعون آفریقایی کشته شد ، در حال بازگشت به محصولات علوفه ای است. در سال 2018 آغاز شده است

چین پس از تحریم در زمان تنش های تجاری در دوران رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ ، خرید سویا در ایالات متحده را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.  چین بزرگترین مصرف کننده دانه های سویا است که حدود 60٪ از فروش جهانی را به خود اختصاص داده است.

گورزن گفت: “با بازگشت گله ، چین به طور فزاینده ای محصولات خوراکی را در بازارهای جهانی خریداری می کند و البته پس از پایان جنگ تجاری ، آنها را از ایالات متحده خریداری می کند ، بنابراین این امر از قیمت گذاری نیز پشتیبانی می کند.”

برایان اینس ، مدیر عامل شرکت سویا کانادا گفت ، قیمت های بالا به کشاورزان اجازه می دهد تا در زیرساخت ها و تجهیزات برای بهبود تولید سرمایه گذاری کنند.

وی از اوتاوا گفت: “ما در حال حاضر شاهد خوش بینی بیشتری برای کشاورزان هستیم که هم اکنون در مزارع خود مشغول کاشت محصول امسال هستند.

قیمت های بالا به کشاورزان مانند هارپه امکان سرمایه گذاری در تجهیزات و فناوری های جدید را می دهد که به اقتصاد و ایجاد اشتغال کمک می کند.

وی 100 هکتار زمین اضافی را که قبلاً در تولید نبوده ، برای استفاده از قیمت های بالاتر می کارد و می گوید دیگران نیز همین کار را می کنند.

اوری شوئنفلد ، اقتصاددان ارشد در CIBC می گوید ، قیمت بالای کالاها برای اقتصاد کانادا ، بازار سهام و ماه مثبت است.

اگرچه قیمت های نفت طبق استانداردهای تاریخی بالا نیستند ، محصول میانی در تگزاس غربی به آمریکای شمالی تاکنون در سال 2021 32٪ رشد کرده است ، در حالی که سایر صادرات کلیدی مانند محصولات چوبی و جنگلی و برخی فلزات به ویژه قوی است.

وی گفت: “ما به ازای هر تن چوب یا دانه دلار کانادا بیشتری دریافت می کنیم و این درآمد بیشتری در کشور ایجاد می کند که به بهبود ما کمک می کند.”

قیمت چوب در سال 2021 با ساخت و ساز و مسکن پایدار مسکن 85 درصد افزایش یافته است.  مس 34٪ ، سنگ آهن – 45٪ ، فولاد – 40٪ ، آلومینیوم – 24٪ ، لیتیوم – 91٪ ، کبالت – 39٪ و قلع – 45٪ افزایش یافته است.

“ما صادرکننده مواد اولیه ،” هیزم شکن و کشوی آب “هستیم ، همانطور که آنها در تاریخ گفته اند ، بنابراین این یک مزیت برای کانادا است که ما کالاهای بیشتری برای این کالاها دریافت می کنیم.”

قیمت کالاها برای خنک شدن

نقطه ضعف قیمت های بالاتر کالاها ، کمک به تورم است – نگرانی ویژه برای بازارهای سهام – برخی از آنها با انتقال هزینه های اضافی به مصرف کنندگان ، در قیمت مواد غذایی ظاهر می شوند.

اقتصاددانان انتظار دارند که قیمت کالاها در سال آینده میلادی سرد شود ، نه به این دلیل که اقتصاد جهانی کند خواهد شد ، بلکه به این دلیل تولیدکنندگانی که در چند سال گذشته سرمایه گذاری اندکی انجام داده اند وقت کافی برای مقابله با اختلالات عرضه و افزایش تولید خواهند داشت.

به هر حال ، حتی بالاتر بودن قیمت محصولات ممکن است برای کشاورزانی که نمی توانند بزرگترین تهدید خود را کنترل کنند معنی زیادی نداشته باشد: مادر طبیعت.

هارپ ، کشاورز نسل سوم گفت: “مناطق عظیم غرب کانادا در حال حاضر بسیار خشک شده است.”

“فقط به دلیل خوب بودن قیمت ها ، ما باید یک محصول متوسط ​​برای دستیابی به این قیمت ها بدست آوریم.”

تماشا کنید: خشکسالی شدید در مناطقی از ساسکاچوان و مانیتوبا شروع بدی را برای فصل رشد آغاز کرد.

خشکسالی شدید در برخی از مناطق ساسکاچوان و مانیتوبا باعث شروع نامناسب فصل رشد شده است.  در چمنزارها ، شرایط غیرمعمول خشک محصولات را به خطر می اندازد ، آب را به خطر می اندازد و خطر آتش سوزی را افزایش می دهد. 2:03

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی