مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۲۳ ق.ظ

 

نیروی دریایی سریلانکا روز چهارشنبه اعلام کرد پس از غرق شدن کشتی باری پرچم سنگاپور در بندر بیرونی کلمبو پس از تلاش ناموفق برای یدک کشیدن کشتی در اعماق دریا ، در حال آماده سازی برای مقابله با احتمالی نشت نفت است.

آب پس از سوار شدن آتش نشانان سریلانکا و هند به کشتی و خاموش کردن شعله های آتش که به مدت 12 روز در حال سوخت بود ، پشت MV X-Press Pearl را غرق کرد.

تحولات باعث ایجاد نگرانی های جدی زیست محیطی شده است ، زیرا کشتی کانتینر دار هنوز چندین صد تن روغن در مخازن سوخت خود دارد.

کاپیتان ایندیکا دی سیلوا ، سخنگوی نیروی دریایی ارتش گفت: “ما در واقع در حال آماده سازی برای نشت نفت هستیم که ممکن است طی چند روز آینده رخ دهد.”

وی گفت: امدادگران ساعت 4 بامداد چهارشنبه سوار کشتی شدند و اقدامات برای کشیدن آن به منطقه بیرونی تا ساعت 9 صبح آغاز شد.

کارشناسان تلاش کرده اند تا کشتی را از دریا دور کنند ، حدود 9 مایل دریایی از بندر کلمبو ، جایی که از 20 مه مهار شده است ، برای جلوگیری از غرق شدن آن در موقعیت فعلی ، که باعث آلودگی جدی می شود.

دستور یدک کشی کشتی اواخر روز سه شنبه از رئیس جمهور Gotabaya Rajapaksa صادر شد.

وی با بیان اینکه در حین شناور بودن کمان در انتهای کشتی قرار داشت ، استخر عقب کشتی در انتهای آن قرار داشت:

دی سیلوا گفت که مطمئن نیست آتشی 12 روز پیش کشتی را در مخزن نفت گسترش داده یا نه.

وی گفت: “ما هنوز نمی دانیم اما در حال آماده سازی هستیم.”

مقامات گفتند ، نیروی دریایی سریلانکا با کمک گارد ساحلی نیروی دریایی هند پس از یک تلاش هماهنگ شعله های آتش را می سوزاند.

محیط زیست و آلودگی محیط زیست دریایی بدترین جزیره ای است که تاکنون دیده است.  محموله کشتی حاوی مواد شیمیایی و اسید نیتریک برای محیط دریایی خطرناک خوانده شد.

دست کم هشت کانتینر هنگام لنگر انداختن در دریا و در شعله های آتش حدود 9 مایل دریایی از بندر کلمبو در آتش سوخت.

در حالی که اداره مرکزی محیط زیست و سازمان حفاظت از نیروی دریایی تحقیقات خود را برای ارزیابی خسارت برای طرح ادعای قانونی برای جبران خسارت از مالکان کشتی آغاز کردند ، مقامات ممنوعیت ماهیگیری در این منطقه را صادر کردند.

اظهارات توسط یک مقام هندی و دو مقام روسی در حال انجام وظیفه در کشتی ثبت خواهد شد.

در حالی که افسر هندی معاون مهندس کشتی بود ، دو روس به ترتیب ناخدا و مهندس ارشد بودند.  مقامات معتقدند که آتش سوزی ناشی از نشت اسید نیتریک بوده است که خدمه حدود 9 روز قبل از آتش سوزی از آن مطلع بوده اند.

دادگاهی روز سه شنبه دستور توقیف گذرنامه هر سه خدمه را تا زمان تحقیقات صادر کرد.

کشتی باری حامل محموله ای از مواد شیمیایی و مواد اولیه مواد آرایشی از هازیرا در گجرات به بندر کلمبو در تاریخ 20 مه در مقابل بندر کلمبو ، جایی که لنگر انداخته بود ، آتش گرفت.

این کشتی علاوه بر 325 تن سوخت در مخازن خود ، با 4846 کانتینر حامل حدود 25 تن اسید نیتریک خطرناک بارگیری شد.

دوستداران محیط زیست در سریلانکا آن را به عنوان یکی از بدترین فاجعه های زیست محیطی در تاریخ این کشور توصیف کرده و نسبت به تهدید احتمالی حیات دریایی و صنعت ماهیگیری هشدار می دهند.

مقادیر زیادی بقایای پلاستیکی قبلاً سواحل را دفن کرده است و مقامات اکنون می ترسند که در صورت نشت 278 تن روغن پناهگاه و 50 تن گاز در مخازن کشتی به اقیانوس هند ، فاجعه ای بیشتر رخ دهد.

به گفته کارشناسان ، کل خط ساحلی غرب مملو از بقایای غرق کشتی است – عمدتا دانه های پلاستیکی مضر برای محیط زیست دریایی.

از گلوله های پلاستیکی یا کلاهک برای تولید سایر محصولات پلاستیکی استفاده می شود و منبع اصلی آلودگی پلاستیک اقیانوس ها است.  گلوله ها به دلیل کوچک بودن می توانند با غذای پرندگان ، ماهی ها و سایر حیوانات وحشی دریایی اشتباه گرفته شوند.

این منطقه ساحلی به دلیل ماهیگیری و جنگل های حرا در حوالی تالاب نگومبو – جاذبه اصلی گردشگری و یک مکان زیست محیطی حساس مشهور است.

وزیر شیلات ، کانچانا ویدسکرا گفت که همه شناورهای ماهیگیری که از نگومبو در ساحل غربی وارد دریا می شوند متوقف شده است.

در تاریخ 25 مه ، هند ICG Vaibhav ، ICG Dornier و Tug Water Lilly را برای کمک به نیروی دریایی سریلانکا فرستاد.  کشتی تخصصی هند برای پاسخگویی به آلودگی Samudra Prahari در تاریخ 29 مه وارد آنجا شد.  هند عملیات نجات را عملیات ساگر آراکشا 2 نامید.

تمام 25 نفر از خدمه کشتی – هندی ، چینی ، فیلیپینی و روسی – در 21 مه نجات یافتند.

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی