مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۴۴ ق.ظ

 

سه دهه پس از آنکه محققان بقایای ماستودون گچ را در نوا اسکوشیا یافتند ، در چند روز قبل از سقوط یکی از حیوانات فیل مانند به پرتگاه و مرگ حدود 75000 سال پیش ، اطلاعات جدیدی در مورد زیستگاه این گونه ایجاد شد.

دانشمندان با تشکر از یک نمونه کوچک کود مانند سنگ ، رژیم غذایی و محیط حیوان را بازیابی کردند و نتیجه گرفتند که ماستودون یک مرورگر است – عمدتا در یک محیط جنگلی زندگی می کند ، بوته ها و شاخه ها را می پذیرد ، اما همچنین حشرات ، گرده و جلبک ها را نیز در بر می گیرد.

اسکات کوکر ، هم اکنون دانشجوی دکترای دانشگاه آلبرتا ، هدایت این تحقیق را بر عهده داشت و یافته ها را در مجله Canadian Science of Earth Science منتشر کرد.

کوکر به سی بی سی نیوز گفت: “آنها ایده ما را از زمانی در نوا اسکوشیا 75000 سال پیش به ما دادند. گیاهان کاملاً مشابه آنچه امروز در نوا اسکوشیا می بینیم بود.”

اسکات کوکر ، دانشجوی دکترای دانشگاه آلبرتا ، هدایت مطالعه کود ماستودون را بر عهده داشت و یافته ها را در مجله علوم زمین کانادا منتشر کرد. (CBC)

“بسیاری از صنوبرها ، توس وجود دارد ، توسکا وجود دارد. یک جنگل مخلوط ، تحت سلطه صنوبر ، جایی که ما هنوز چوب های سخت مانند بلوط داریم. و همچنین تالاب ها ، هنوز تالاب های آب شیرین در منطقه وجود دارد.”

از همه مهمتر ، او گفت ، آنچه ماستودون به طور تصادفی هنگام موج سواری مصرف می کند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که اولین بقایای سوسک پوست کانادایی شناخته شده است.  این کود همچنین حاوی بقایای قارچ آب شیرین است.  اندازه آن نشان می دهد که ماستودون در اواخر تابستان یا اوایل پاییز تغذیه می کند.

دانشمندان هنوز در حال بدست آوردن بینش جدید از بقایای دو ماستودون هستند که در سال 1991 در یک معدن گچ در East Milford ، NS کشف شد (ارائه شده توسط باب گرانتام)

کوکر گفت: “ما انواع دیگری از میکروارگانیسم ها را که در انتها در آب قرار می گیرند یا در نهایت روی درختانی که می خورند ، می گیریم.”

“بنابراین ، این در واقع تصویر کاملی را به ما می دهد. زیرا اگر ما فقط براساس چه چیزی بازسازی کنیم [the animal] در نظر گرفته شده برای مصرف ، ما یک تصویر واقعاً کوچک از آنچه واقعاً اتفاق می افتد ، به دست می آوریم.  “

نصف فنجان کود

کوکر یک قطعه 50 گرمی – تقریباً نصف فنجان – کود کود دریافت کرد که آن را به یک محلول ضعیف از اسید کلریدریک تجزیه کرده و قطعات را از طریق یک سری الک غربال کرد.

این نمونه توسط موزه تاریخ طبیعی نوا اسکوشیا در هالیفاکس منتشر شد که در آن بقایای اسکلتی جزئی دو ماستودون موجود در East Milford ، NS ، در سالهای 1990-91 نگهداری می شود.  علاوه بر استخوان و کود ، محققان دو لاک پشت و یک قورباغه را در این محل پیدا کردند.

تیم فداک ، متصدی زمین شناسی موزه ، گفت که این کود یک بایگانی زیست محیطی است.

تیم فداک ، متصدی زمین شناسی در موزه تاریخ طبیعی در نوا اسکوشیا ، می گوید از تنوع حیات گیاهان و حشرات موجود در کود دفع شده است. (CBC)

“آنچه واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد ، تنوع بسیار زیاد گیاهان و حشرات بود [Cocker] او موفق شد از همان نمونه کوچکی که به او دادیم بازیابی کند. “

“شما می توانید تصور کنید که این ماستودون از یک منطقه مرتفع به مناطق کم ارتفاع پایین می آید و فقط شاخه های صنوبر را می گیرد و آنها را می مالد ، و اشکالات و برخی از مخروط ها و چیزهای دیگر روی آنها اتفاق می افتد.

“بنابراین شما فقط در آن زمان تصویری بسیار عالی از آن محیط خاص دریافت می کنید.”

غربالگری برای سرنخ ها

کوکر گفت که نمونه کود و تحقیقات دیگر نشان می دهد که این احتمالاً دوره مطلوب برای ماستودون ها است ، شرایط اولیه قبل از انقراض آنها در حدود 13000 سال پیش ، پس از آخرین عصر یخبندان ، فراهم می شود.

وی گفت: “تنها راه درک واقعی انقراض ، بازگشت به گذشته برای درک چگونگی زندگی حیوانات و گیاهان گذشته است.”

“آنها در چه محیطی زندگی می کردند ، از نظر اکولوژیکی چگونه کار می کردند. چه اتفاقی افتاد؟ عواملی که باعث این تغییر شدند چه بود؟ آیا آب و هوا ، محیط در حال تغییر بود؟ آیا فشار از مردم بود؟”

در سال 1991 دو ماستودون در یک معدن گچ در East Milford ، NS کشف شد. علاوه بر استخوان و کود ، محققان دو لاک پشت و یک قورباغه را در محل پیدا کردند.  (ارائه شده توسط باب گرانتام)

آنچه مینای دندان می تواند نشان دهد

جستجوی سرنخ هایی برای درک این ناپدید شدن نیز انگیزه تحقیقات لورا ایستام در دانشگاه سنت مری در هالیفاکس بود.

وی معاینه ایزوتوپی مینای دندان را از استخوان فک یکی از ماستودون های East Milford انجام داد.

تجزیه و تحلیل شیمیایی می تواند تعیین کند که او به چه بلوغ رسیده است ، آیا او از شیر آب یخی یا دریاچه آب شیرین نوشیده است ، آیا در طول زندگی خود از مسافت زیادی مهاجرت کرده است و آیا رژیم غذایی تغییر کرده است.

دندانهای ماستودون با ماهیگیری صدف که زمین اقیانوس را از جنوب نوا اسکوشیا می کشد کشف شد.  این امر توسط یک متصدی بیل مکانیکی هنگامی که در دهه 1950 دهانه Canso Causeway در حال ساخت بود ، کشف شد.  (موزه تاریخ طبیعی نوا اسکوشیا)

ایستهام گفت: “من این کار را انجام می دهم نه تنها به این دلیل که دانستن اینکه این پستانداران فسیلی چه کاری انجام می دهند واقعاً جالب است ، بلکه به این دلیل که با نگاهی به نحوه واکنش آنها به تغییر اقلیم چیزهای زیادی در مورد چگونگی واکنش گونه های مدرن به تغییر اقلیم به ما می گوید.”

“بنابراین این به ما کمک می کند مدل سازی را محدود کنیم و همچنین به ما کمک می کند تا نحوه استراتژی های حفاظت را اطلاع دهیم.”

لورا ایستام از دانشگاه سنت مری در هالیفاکس مینای دندان ماستودون را که در نوا اسکوشیا در سال 1991 یافت شده مورد بررسی قرار داد. تجزیه و تحلیل شیمیایی می تواند سن حیوان در بزرگسالی و اینکه آیا وی در طول زندگی خود مسافت طولانی را مهاجرت کرده است ، نشان دهد.  (موزه تاریخ طبیعی نوا اسکوشیا)

فداک گفت که این تکنیک های جدید به دانشمندان امکان می دهد نمونه ها را به روشی جدید بررسی کنند.

وی گفت: “افرادی وجود خواهند داشت که طی 100 سال به این الگوها نگاه می کنند ، من مطمئن هستم ، با ابزارها و س questionsالات جدید حتی بیشتر.”

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی