مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار
آخرین مطالب


در مجله روزاه دیلی مگ میتوانید به راحتی و به سادگی از جدید ترین اخبار روز ایران و جهان آگاه شوید

پیوندها


مرجع خبری روزانه دیلی مگ

مجله خبری روزانه دیلی مگ، محلی برای آگاهی سریع از اخبار


چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۵:۱۰ ق.ظ

 

کوپنهاگن – روز سه شنبه گفت پاندورا ، سازنده جواهرات که بیشتر به خاطر دستبندهای جذابیت نقره ای خود شناخته می شود ، فروش الماس را متوقف می کند و روی سنگهای قیمتی با قیمت مناسب تر ، با دوام و آزمایشگاهی تمرکز می کند.

الکساندر لاتسک ، مدیر عامل پاندورا هنگامی که این شرکت دانمارکی مجموعه جدیدی از سنگ های مصنوعی را راه اندازی کرد ، گفت: “الماس نه تنها برای همیشه ، بلکه برای همه است.

پاندورا که سال گذشته 85 میلیون قطعه جواهر ساخته و 50 هزار الماس فروخته است ، گفته است که هدف آن “تحول در بازار جواهرات الماس با محصولات پایدار و مقرون به صرفه” است.

پذیرش روزافزون الماس مصنوعی برای هزاره ها ، جذب شده توسط سنگهای ارزان تری که تضمین می کنند از مناطق درگیری نخواهند آمد ، شرکت هایی مانند De Beers را بر آن داشته است تا به سیاست خود برای جلوگیری از سنگ های قیمتی مصنوعی در جواهرات خود برای دهه ها پایان دهند.

بر اساس گزارش Bain & Company ، قیمت الماس آزمایشگاهی در دو سال گذشته از زمان چرخش De Beers در سال 2018 کاهش یافته و اکنون 10 برابر ارزان تر از استخراج الماس است.

در این بیانیه آمده است: مجموعه جدید الماسهای آزمایشگاهی Pandora در ابتدا در انگلیس منتشر می شود و سال آینده در سایر بازارهای مهم در دسترس خواهد بود.

پاندورا اظهار داشت که انتظار دارد بازار الماس به رشد خود ادامه دهد ، زیرا فروش الماس آزمایشگاهی از رشد کلی جلوتر است.

سنگهای قیمتی ساخته شده در آزمایشگاه پاندورا با استفاده از فناوری ساخته می شوند که در آن مخلوط گاز هیدروکربن تا 800 درجه سانتیگراد گرم می شود (1472 فارنهایت) و باعث تحریک اتمهای کربن بر روی بیضه الماس کوچک می شود که در یک لایه بلوری رشد می کند.

پاندورا که پیش از این از KGK Diamonds الماس استخراج کرده است ، گفت که سنگهای تولید شده در آزمایشگاه را از تامین کنندگان اروپا و آمریکای شمالی دریافت خواهد کرد.  در این بیانیه آمده است: الماس های استخراج شده که هم اکنون در فروشگاه های پاندورا موجود است ، همچنان به فروش می رسند.

مخالفان الماس استخراج شده می گویند که استخراج آنها به محیط زیست آسیب می رساند و به اصطلاح الماس خون به تأمین مالی درگیری ها کمک می کند.  مطالعه ای که به سفارش صنعت الماس طبیعی در سال 2019 انجام شد ، می گوید الماس های استخراج شده کربن کمتری دارند.

(گزارش تیم بارسو ؛ ویرایش شده توسط جیکوب گرونهولت-پدرسن و دیوید کلارک)

محمدعلی مسعوددی

نظرات  (۱)

۱۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۹:۰۲ آنتی اسکالانت
دستگاه تصفیه آب صنعتی ro چیست؟ فیلم تصفیه آب صنعتی. اولین متخصص تلویزیون برای تصفیه آب صنعتی در ایران، که شامل کلیپ‌هایی در مورد قوانین تجاری با تصفیه آب صنعتی، خدمات آب تصفیه، تعمیرات و خلاصه‌ای از همه چیز در مورد جهان آب شیرین کن صنعتی است.
ارائه محصولات تصفیه آب صنعتی اصلی و تخصصی، ارسال کلیه تجهیزات از طریق واحد خدمات این شرکت به درب منزل، پشتیبانی و خدمات در سراسر کشور انجام کلیه خدمات تصفیه آب در اهواز تهران قم اصفهان و ... پوشش جامع استان خوزستان، تصفیه آب اهواز، تصفیه آب خوزستان، خدمات متمایز
برای اطلاعات بیشتر از وبلاگ ما دیدن فرمائید.

صنعتی چیست؟آب تصفیه یا نمک زدایی مصنوعی که اغلب با نام RO شناخته می‌شود، روشی بسیار پیشرفته برای تولید آب خالص هست. این فناوری برای اولین بار در نیروی دریایی ایالات متحده برای تولید آب آشامیدنی و آب دریا استفاده شد. امروزه از فرآیند RO در تصفیه آب، سیستم‌های تصفیه آب صنعتی جدید استفاده می‌شود.
RO یا سیستم اسمزمعکوس فناوری جدیدی در تصفیه آب و جداسازی محلول در آب است. این سیستم‌ها از اقتصادی و دقیق ترین سیستم‌های موجود در جهان هستند.
نحوه کار دستگاه تصفیه آب صنعتی اگر دستگاه تصفیه آب صنعتی غشایی نیمه تراوا باشد، توصیف می‌کند (غشای نیمه تراوا به معنای غشایی است که آب به راحتی از آن عبور می‌کند ، در حالی که نمک و نمک‌های آب مانند MgSo4 ،CaSo4 ،CaCl2، نمک طعام و غیره را نمی‌توان بین دو محلول با غلظت‌های مختلف قرار داد، جایی که بخشی از حلال از یک طرف محلول رقیق به طرف دیگر غشا حرکت می‌کند و این پدیده که به اسمزمعکوس معروف است، تا زمان ورود سیستم ادامه دارد. تعادل، یک اختلاف فشار بین دو طرف غشا متناسب با غلظت املاح موجود در محلول وجود دارد که اصطلاحاً فشار اسمزی تصفیه آب صنعتی است.
فرآیند اسمز معکوس برای تصفیه آب صنعتی
روند اسمزمعکوس همان طور که از نام آن پیداست عکس روند طبیعی اسمز است و روند اسمز معکوس یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش‌های جداسازی امروزه به ویژه در تصفیه آب نمک است. در این فرآیند، با اعمال فشار بیشتر از فشار اسمزی به محلول غلیظ (غلیظ) ، جهت حرکت حلال برعکس می شود (آب خالص ، نفوذ پذیری) و بنابراین می‌توان آب را از ناخالصی‌های داخل جدا کرد، و درصد مواد جامد محلول کاهش می‌یابد.
منبع

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی